Senaste nytt

Hur undviker jag skrikande småbarn på flyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ett sätt att minimera risken för att träffa på barn under flygningen..
First!
Har aldrig sett någon minderårig under mina resor i firstclass, så sannolikheten borde vara väldigt låg att något skrikande barn dyker upp!
Fast å andra sidan har jag inte åkt så många gånger F endå. Kanske Jacob har någon erfarenhet av ämnet?

Köp ett eget plan

Fina är dom de små liven... Men i dag flög jag ARN-SVO och framför mig i Biz satt två föräldrar och två barn, ett på kanske 8 månader och ett på 1,5 år.. Ett ruskigt springande skrikande, bilkörande i gången.. suck.. Jag vågar ju knappt säga det jag tänkte (tänker) men inte sjutton åker jag där framme för att inte få sova eller jobba?? Varför inte ett bollhav längst bak i planet, typ vid rad 32?

Men visst är dom söta då dom sover:)

Jag kanske har tur påminna flygningar eller så är de för få, blev typ 90 ifjol, men jag har aldrig haft problem med barn utan de problem jag har är vuxna människor som tror de är något, måste tränga sig före, kan inte stänga av telefonen, fälla upp sätet, inkräkta på platserna bredvid, prata högljutt mm mm mm

Jag har åkt first där var en kille i 6 årsåldern
Så du får nog ta privatjet

Har ju bokat in familjen LHR-NYC i vår med BA F. Men dom är 6 och 8 och var helt hänförda när dom hörde att dom har VAR SIN anläggning med spel och film:D Som någon skrev tidigare, det finns väl en gräns runt 3-4 där man får hålla dom i hampan. Men tjatar man på dem i vardagen att dom inte ska kolla för mycket på TV och för mycket spel, så lär dom sitta klistrade fram för TV-skärmen på planet.

Är det verkligen så mycket barn längst bak i planet? Jag har fått för mig att de oftast hamnar långt fram i economy.

När jag åkte YVR-LHR med AC förra året så satt det en skolklass längst bak i planet, så jag skulle inte ta det som större chans att få det barnfritt där. Med tanke på hur de sprang runt på flygplatsen och vid gaten var jag rätt nöjd med att sitta längre fram i kabinen även fast jag fick ett mittensäte.

OT: Vad nu? Åker skolbarnen interkontinentalt på klassresor nuförtiden?! På min tid fick man åka till ortens hembygdsmuseum typ...

OT: Vad nu? Åker skolbarnen interkontinentalt på klassresor nuförtiden?! På min tid fick man åka till ortens hembygdsmuseum typ...

Det händer att idrottsklubbar åker på ungdoms-VM och liknande.Det ger i alla fall upphov till leken "gissa sporten" när man väntar på boarding.

Har ju bokat in familjen LHR-NYC i vår med BA F. Men dom är 6 och 8 och var helt hänförda när dom hörde att dom har VAR SIN anläggning med spel och film:D Som någon skrev tidigare, det finns väl en gräns runt 3-4 där man får hålla dom i hampan. Men tjatar man på dem i vardagen att dom inte ska kolla för mycket på TV och för mycket spel, så lär dom sitta klistrade fram för TV-skärmen på planet.

Apropå medvetna resenärer och att ungarna börjar inse skillnaden på vad man kan göra på en long haul flight, jämfört med vad man kan göra på short-haul:

Lillebror 6 år: Har man även hörlurar på sig när man spelar spel?

Storasyster 8 år: Fattar du väl att man har, annars skulle det ju höras över hela planet!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen