Senaste nytt

Hur tidigt kan man checka in bagage på Kastrup?

Jag ställde kanske frågan fel. OM jag kommer dagen innan, kan jag checka in bagaget då? Innan sista Airberlin går för dagen?

Jag kommer alltså komma någon gång dagen innan för jag vill checka in bagage och åka 07.35. Ingen som har erfarenhet av om de går?
Aha, trodde att du skrev att du skulle komma kl. 22...

Aha, trodde att du skrev att du skulle komma kl. 22...
Det gjorde jag, men det var för jag trodde att ju närmre inpå flight desto bättre.. Jag kan komma när som helst dagen innan bara jag får lämna in bagaget :)

Det är ju en knivig avvägning. Ju längre före din flight du försöker checka in bagaget, desto större är risken att du blir nekad.

Om ingen har erfarenhet av just detta med kombinationen Kastrup och airBerlin så är nog det bästa du kan göra att ringa air Berlin på Kastrup och höra vad de säger.

Nu har ju saken kommit i lite annan dager. Jag är flyttad från Airberlin till SAS och istället för CPH-DUS blir det CPH-FRA klockan 07.00...
Tror ni då det är ok att lämna bagage dagen innan? Någon som varit med om detta som vill dela med sig? Jag kan komma allt rån 12.00-24.00 dagen innan...

Nu har ju saken kommit i lite annan dager. Jag är flyttad från Airberlin till SAS och istället för CPH-DUS blir det CPH-FRA klockan 07.00...
Tror ni då det är ok att lämna bagage dagen innan? Någon som varit med om detta som vill dela med sig? Jag kan komma allt rån 12.00-24.00 dagen innan...

Har man ingen bagageförvaring ?
Körde det i Helsingfors nyss.

Ja det ska vara ok 23 timmar innan fick jag berättat när jag själv gjorde samma sak för någon vecka sedan

Toppen