Senaste nytt

Hur tidigt kan man checka in bagage på Kastrup?

Hej

Lite konstig fråga kanske, men hur tidigt får man lämna in bagage på Kastrup?
Har det att göra med flygbolag? (airberlin som codesharear för Etihad).

Det är så att mitt plan går tidigt på morgonen så jag tänkte komma kvällen innan, men vet ju inte om jag kan lämna in bagage då..

Jag gjorde det med SAS i veckan då sa dem 23 timmar även för väskor. Så lämnade 2 väskor kvällen innan och checkade in 2 till på morgonen.

Lite konstig fråga kanske, men hur tidigt får man lämna in bagage på Kastrup?
Har det att göra med flygbolag? (airberlin som codesharear för Etihad).
Den stora frågan är väl om det finns någon Air Berlin-personal som kan ta emot väskan när du kommer med den. De lär ju inte ha diskar öppna 24/7 på Kastrup...

Den stora frågan är väl om det finns någon Air Berlin-personal som kan ta emot väskan när du kommer med den. De lär ju inte ha diskar öppna 24/7 på Kastrup...
airBerlin har riktigt många avgångar från Kastrup. Imorgon söndag har de avgångar:

06:45
07:05
11:10
12:10
15:00
16:55
18:55
19:40

Så om de stänger däremellan är det nog ytterst korta stunder. Men visst, 24/7 är det inte - det har inget bolag på CPH.

Jo det är ju därför jag unndrar. OM jag kommer vid 22.00 och vill checka in och planet går 07:35... Då vill jag inte komma dit vid 22.00 och veta jag inte kan lämna bagaget.

airBerlin har riktigt många avgångar från Kastrup. Imorgon söndag har de avgångar:

06:45
07:05
11:10
12:10
15:00
16:55
18:55
19:40

Så om de stänger däremellan är det nog ytterst korta stunder. Men visst, 24/7 är det inte - det har inget bolag på CPH.

Frågan är om de tar emot kvällen innan om man åker på morgonen... kommer 22.00 och åker 07.35.

Frågan är om de tar emot kvällen innan om man åker på morgonen... kommer 22.00 och åker 07.35.
Det har jag svårt att tro. Varför skulle de ha öppet till kl. 22 om sista flighten går betydligt tidigare? Men ring och hör med dom (och rapportera gärna här sedan).

upload_2017-10-1_0-8-36.png

Airlines

Det har jag svårt att tro. Varför skulle de ha öppet till kl. 22 om sista flighten går betydligt tidigare? Men ring och hör med dom (och rapportera gärna här sedan).

Visa bifogad bild 67933

Airlines

Jag ställde kanske frågan fel. OM jag kommer dagen innan, kan jag checka in bagaget då? Innan sista Airberlin går för dagen?

Jag kommer alltså komma någon gång dagen innan för jag vill checka in bagage och åka 07.35. Ingen som har erfarenhet av om de går?

Toppen