Vill dela med mig av några tips efter en fin helg i Visby, om nån mer tänker ta en weekend där under denna andra pandemivår:
- Om du åker kvällsfärjan med avgång 20.10, käka innan. Restaurangen ombord stänger 20.30 pga coronareglerna nu. Ingen alkoholservering efter 20.00. Jag hade förbokat en burgare som jag fick klämma på 5 röda med en Loka. Sen gungade det lite på havet också. Inte jättenice.
- Oskarshamn har längre beläggning än Nynäshamn, så för oss icke Stockhomare är det mer coronasäkert att åka via Oskarshamn. Dock gott om plats ombord. Kändes riktigt safe och bra ombord. Nya fartygen är ju superfräscha!
- Clarion Visby är jättemysigt när man har det nästan för sig själv. SPA-källaren med pool och bastu är öppen för hotellgäster även om det står på webben att det är stängt (avser allmänheten som bara vill spaa)
- Vill man gå ut på restauramg och käka i Visby så boka bord nån vecka innan. Många ställen är öppna men bara klockan 17-20 och glest mellan borden gör att det snabbt blir fullbokat, tyvärr.
- Ta en långpromenad norr eller söder i vårsolen ut men klä på er ordentligt. Det blåser kallt från havet!
Visbys gator är tomma i marskvällen.