Kan du beskriva den longhaul som tillsammans med AmEx Elite ger EBG? Vad kostar den resan?
Jag är helt övertygad om att du inte tycker att det är mycket att resa 2 longhaul, 8 europaresor och 5 sverigeresor (22500 poäng) på ett år och då komma halvvägs till ett guldkort. På samma sätt är jag helt övertygad om att de allra flesta skulle anse att man reser väldigt mycket om man har detta resemönster. Återigen så reser många här inne bra mycket mer än så men det innebär inte att man behöver blunda för verkligheten och raljera över att alla andra flyger lite. För att återgå till Porschen så kanske jag tycker att det är enkelt att skaffa en Porsche (EBD/EBG), det innebär inte att jag raljerar över mina kompisar som kör en rostig Skoda (EBS/EBG) för att de helt enkelt inte har råd att skaffa en Porsche (inte reser tillräckligt mycket för EBD/EBG).
Självklart måste man inte ha det, på samma sätt som man inte måste raljera på internetforum över hur alla som inte reser 45+ legs per år med SAS flyger väldigt lite.