Senaste nytt

Hur svårt är det att bli Eurobonus Guld?

Precis, Det är så det står på SAS sidan i alla fall!
Jag har aldrig prövat själv, men jag vet att andra har gjort det.
Finns att läsa här: https://points.flysas.com/faq

Sedärja! Inte varit inne där och rotat förut, denna var lite intressant också:
Your qualification period is 12 months, and if you need to you can purchase more Basic points. The points you need will be registered to your account 123 days before purchase, due to the fact that you can purchase additional Basic points up to three months after the end of your qualification period. You need to be at least six months into your qualification period in order to purchase Basic points.

Om jag tolkar det rätt så bör det definitivt inte vara några problem att vänta tills jag vet exakt hur mycket jag behöver, tack för hjälpen!

Precis, Det är så det står på SAS sidan i alla fall!
Jag har aldrig prövat själv, men jag vet att andra har gjort det.
Finns att läsa här: https://points.flysas.com/faq

Drog iväg ett Mail via ”Contact” på den sidan och ställde frågan (det hade jag såklart kunnat göra från första början också men så blev det inte .. :) )

Klipper in svaret på frågan ifall folk är går i samma funderingar längre fram,

”Hi Mattias

Thank you for your mail.

You have understood it correctly. You have 3 months to purchase the remaining Basic points once your current qualification period ends.
That means that you can easily wait until the 2nd of September.

Have a nice day.

Med vänlig hälsning

ABC XYZ

SAS EuroBonus Points”

Behöver man ens flyga för bli guld?

Skämt och sido.

Amex + Mastercard och tvåhundra EU flights så är de löst!
Nei, du trenger ikke fly en meter med SAS for å få gullkort i Norge.

SAS SEB MC (12k statuspoeng)
Amex Elite (20k statuspoeng)
DNB SAGA MC (20k statuspoeng ved 200k omsetning)

Totalt er dette 52.000 statuspoeng i året. Jeg får i år gull på SAS med disse 3 kortene. Skal se om jeg klarer lifetime gull også:D

Totalt er dette 52.000 statuspoeng i året. Jeg får i år gull på SAS med disse 3 kortene. Skal se om jeg klarer lifetime gull også:D
Gissar att TheTravelGuy är svensk, då är väl inte "DNB SAGA MC" eller alternativ?

Bara det är helt sjukt. Alltså bisarrt. Men så är det.

Det visar bara hur bra SAS tjänar på kreditkorten när det är lika viktigt att du har kreditkort som att du flyger. Hade varit intressant att veta hur mycket de tjänar per kreditkort.

Ja, det verkar vara så för de flesta bolagen Do Loyalty Programs Make More Money for Airlines Than Flying?. Kommer även ihåg att när AA hade det som absolut jobbigast så var det ju CITI som använde Miles som nyckeln i hela dealen. American Airlines agrees to stick with Citibank

Kan väl vara värt att påpeka, som gjorts många ggr förut, att en statusmedlem - ex EBG - som (mycket) sällan flyger men ändå betalar för kreditkort och statuspoäng, är en fantastisk affär för SAS. Det sticker såklart i ögonen på de som flyger in milen och status, och utnyttjar lounge 300 ggr om året; men att någon slantar upp tusentals kr för att använda lounge och fast track 5 ggr om året är ju briljant ur revenue synpunkt.

Dessutom så tar ju en dylik person knappt någon "loungeplats" i anspråk eftersom den flyger så sällan, så det sker inte någon egentlig urvattning av status.

Toppen