Senaste nytt

Hur snabbt uppdateras statusen inom oneworld?

Hur mycket extra benutrymme är det egentligen? Är det dessutom inte så att på 777-300 är det 9 i stället för 10 stolar i bredd? Så det ger ju ytterligare en lite extra fördel jämfört med den "riktiga" ekonomiklassen längst bak.

Hur mycket extra benutrymme är det egentligen? Är det dessutom inte så att på 777-300 är det 9 i stället för 10 stolar i bredd? Så det ger ju ytterligare en lite extra fördel jämfört med den "riktiga" ekonomiklassen längst bak.
MCE på AA's 77W har 36" benutrymme! Inte testat själv än men inte omöjligt att det kanske blir ett leg i MCE nästa vecka.

Märkligt nog så fick jag vid incheckning på GOT ett boardingkort från BA där jag har Silver-status. Resterande två saknar statusangivelse. Funkar det att visa BA-appen på LHR för fasttrack och lounge?

Edit: saknar alltså plastkort för detta syfte.

Märkligt nog så fick jag vid incheckning på GOT ett boardingkort från BA där jag har Silver-status. Resterande två saknar statusangivelse. Funkar det att visa BA-appen på LHR för fasttrack och lounge?

Edit: saknar alltså plastkort för detta syfte.
Boarding-kort eller app fungerar utmärkt.

Hade själv stora problem att släppas in i LHR Galleries när jag någon vecka innan blivit Platinum med AA. Loungedrakarna utanför Galleries kunde inte se i sitt system att jag var Oneworld Sapphire trots att det uttryckligen stod på min biljett DWF-LHR att jag var Platinum hos AA.

Efter många om och men så kom en supervisor och fixade det. Hon sa att det ofta var problem när någon passagerare nått ny status på ett annat bolag inom Oneworld.

MCE på AA's 77W har 36" benutrymme! Inte testat själv än men inte omöjligt att det kanske blir ett leg i MCE nästa vecka.

Jag har flugit MCE några gånger, och det är rejält mycket bättre än vanliga ekonomi.

Benutrymmet är som sagt riktigt bra (jag är 188 cm) och det är 9 istället för 10 stolar i bredd på 77W. Dessutom har MCE också en egen separat kabin där i princip alla som jag suttit bredvid är frekventa resenärer (OW Emerald eller Sapphire) vilket gör att det är betydligt lugnare än i vanliga ekonomi.

Tack för hjälpen.

Ang. MCE så var jag först på väg att ta en nödutgångsplats i vanliga ekonomi (mer utrymme(?)), men efter att jag läst om just det @lunne beskriver, blev det den separata kabinen.

Jag brukar fortfarande få Oneworld-Ruby-status skriven på mina boardingkort trots att det var snart ett år sedan jag blev Sapphire (Platinum på AA). Det var väldigt knepigt att komma in i några lounger i början men som tur var har jag ju fått ett kort nu som jag kan visa upp.

Så det verkar ju kunna ta tid ibland...

Jag brukar fortfarande få Oneworld-Ruby-status skriven på mina boardingkort trots att det var snart ett år sedan jag blev Sapphire (Platinum på AA). Det var väldigt knepigt att komma in i några lounger i början men som tur var har jag ju fått ett kort nu som jag kan visa upp.

Så det verkar ju kunna ta tid ibland...

Och detta även på bokningar som gjordes efter du blev Sapphire?

Toppen