Senaste nytt

Hur snabbt går en betald businessbiljett tillbaka till inventory

Är i stånd med att avboka en CPH-JFK business flexbiljett betald med cash. En kollega skulle vilja boka samma resa i C men just nu finns endast eco och premium till försäljning. Några som har erfarenhet av hur snabbt en avbokad C biljett är tillbaka inventory så kollegan kan hänga på låset?

Byt namn på biljetten?
Är dessutom gratis att göra om man bokar SAS for Work - det är tänkt just för detta fallet.

Av OP låter det mer som att det är en privatbiljett. Rent generellt går betalda platser tillbaka "direkt" i min begräsade erfarenhet men pratar vi sista lediga plats skulle jag inte ha chansat på det. Kan finnas väntelista på en fulltecknad businsskabin. Eller vara övertecknat.

Så även jag föreslår namnbyte även om det kostar några kronor

Last edited:
När du återför en biljett till inventory kommer den inte nödvändigtvis tillbaka till samma bokningsklass. Säg att din biljett är flex i J-klass och att det är helt fullt i business. Jag är ganska säker på att den avbokade biljetten får högsta klass (C) så den kommer bli dyr som stryk. Om du byter namn på biljetten behåller väl den nya ägaren samma bokningsklass som originalbiljetten? Eller kan biljetten bli dyrare också?

När du återför en biljett till inventory kommer den inte nödvändigtvis tillbaka till samma bokningsklass. Säg att din biljett är flex i J-klass och att det är helt fullt i business. Jag är ganska säker på att den avbokade biljetten får högsta klass (C) så den kommer bli dyr som stryk. Om du byter namn på biljetten behåller väl den nya ägaren samma bokningsklass som originalbiljetten? Eller kan biljetten bli dyrare också?
Namnbyte innebär inte ny bilkettklass normalt

Hade också rekommenderat namnbyte

Toppen