Senaste nytt

Hur snabbt får man tillbaka poängen?

Niklas_M

Ny medlem
Jag har en tanke på att boka upp 4 biljetter till New York i höst, men saknar lite poäng. Dessa kommer lätt att trilla in inom kort, men för att inte missa mina biljetter som stämmer perfekt med datum, kan man boka nu och när poängen finns på saldot ringa in avboka och boka om dem till samma resa igen? Det är inte mycket pengar det handlar om, men ändå sura pengar att hosta upp.

Hoppas ni förstår frågan.

//n

Jag förstår inte riktigt frågan.. Om du inte har tillräckligt med poäng hur ska du då kunna boka dom nu? Och om du kan boka platserna nu så behöver du inte avboka för att boka om sen?

Om du menar att du ska boka resan med pengar nu för att sedan avboka och boka med poäng när du har tillräckligt så är det inte möjligt, då det inte är samma biljetter som bokas om di bokar med pengar kontra poäng.

Hmm sorry för otydligheten.
Jag bokar och betalar med poäng och c:a 1400 i pengar. Så resan blir ju betald till fullo. Men sista biljetten som är betald med både poäng och pengar avbokas och bokas igen när saldot fyllts på.

Som sagt, inte mycket pengar. Men mer än noll :)

Jag bokar och betalar med poäng och c:a 1400 i pengar. Så resan blir ju betald till fullo. Men sista biljetten som är betald med både poäng och pengar avbokas och bokas igen när saldot fyllts på.

Nej. Det är inte en bonusbiljett du skulle boka nu, utan en vanlig biljett som delbetalas med poäng!

Finns det bonusbiljetter tillgängliga då senare så skulle det väl gå dock...

Hur mycket poäng är det de handlar om?
Tänker du köpa poäng för de 1400 kr eller vad är tanken?

Det är alltså en SAS poängresa 'best availability' det handlar om, inte en Award. Dessa bokas ur vanliga inventoryt så så länge det finns platser till salu så går de att köpa även för poäng på detta sätt. Det är dock oftast ett ganska dåligt sätt att använda sina poäng för eftersom man inte får så många öre per poäng av SAS är man löser in dem på detta vis.

Varför vill du inte köpa biljetterna för bara cash istället? Och spara dina poäng till en fin Award i Business eller First.

Hmm känner mig som en idiot här. :) Är ganska ny på detta....

Award?

Jag har en 2-4-1 som ska användas i detta. Med mina poäng kan jag således flyga familjen på 4 pers t/r till NY för poängen. Missar jag något?

Jag har en 2-4-1 som ska användas i detta. Med mina poäng kan jag således flyga familjen på 4 pers t/r till NY för poängen. Missar jag något?
Du är medveten om att vouchern, 2-4-1 gäller för max två personer? Annat än det så gäller bara en sak BOKA FÖRST - fråga sedan! Bonusresor kommer och går - fort! Boka NU, du har sedan 24 timmar på dig att tänka, utvärdera och fråga!

Du kan inte återlösa poäng mot pengar vid en senare avbokning, om du nu tänkte köpa poäng först, boka upp och sedan avboka när du fått in nya poäng.

Du borde ta dig en funderare på vad du verkligen menar och sedan försöka förklara på ett annat, tydligare sätt, kanske stegvis, 1, 2, 3, och så vidare hur du tänkt. Just nu verkar ingen riktigt förstå vad du menar eller vad du vill göra, så de råd och kommentarer du får, inklusive min egen, varierar väldigt i bredd.

Toppen