Budgetresenär
Medlem
Flyger man mycket inrikes med SAS är Aegean extra bra eftersom de alltid ger minst 600 miles/segment på SAS flygningar (förutom bonusbiljetter, så klart).
Last edited:
Hur är det med oss flitiga resenärer till Thailand och Thai Airways bonusprogram? Vad har ni att säga om deras bonusprogram? Dom har fyra olika
- Basic
- Silver
- Gold
- Platinum
På Aegean så gäller först silver och sen börja från noll mot guld. Det kräver lite för att bli guld men när man väl är det är det "omöjligt" att inte behålla det om man vill.Har en affärsbekant som inte längre klarar av att nå Senator främst på lägre intjäning på billiga EU biljetter.
Han bor i Tyskland, är FTL i dag, har just återkvalat så det är giltigt till februari 2019 (!?)
Drar med nuvarande resmöster in ca 50000 miles på ca 45 segment, mest LH i Tyskland och EU, men även några SAS segment.
Typiska bokningsklasser intra EU: W, Q, M, S, H, U...
han gör normalt en longhaul per år med LH i Business.
Han tycker att det är rätt trist att inte komma in i loungerna ute i Europa.
Så vi satt och spekulerade om det inte vore ide att försöka behålla FTL och sen skaffa ett annat kort med Guldstatus för att använda utanför LH gruppens hemma baser?
Vad tror ni är enklast med det resmöstret?
Om han orkar göra en Milage Run till Grekland så är ju Aegean intressant.
Hur fukar det hos dem. Nollas man efter Silver eller fortsätts det att räknas till Guld direkt?
Altså 24k poäng + 4 segment eller måste man först ta silver med 12k+2 segment sen guld?
Känns som att det blir på näppen att klara status med Tex Eurobonus?
Andra tips mottages tacksamt?
Ok, men allt kan göras på samma år?På Aegean så gäller först silver och sen börja från noll mot guld. Det kräver lite för att bli guld men när man väl är det är det "omöjligt" att inte behålla det om man vill.
Allt går att göra på samma år, ingen aning om det blir nytt kvalificeringsår eller inte.Ok, men allt kan göras på samma år?
Eller får man ett nytt kvalificeringsår när man blir silver?