Senaste nytt

Hur sent kan man boka av en SAS bokning?

fly4fun

Medlem
Jag vill skicka upp en 12 årning själv med SAS flyg Malaga - Stockholm imorgon. Frun lämnar i Malaga, jag hämtar i Sthlm. Han har flugit på sträckan många, många gånger och känner sig stabil med resan, hittar på flygplatsen, pratar svenska, engelska flytande och lite spanska, men är smårädd för securitykontrollen i Spanein. SAS erbjuder inte UM tjänst för tillfället. Så frågan är om frun kan boka biljett, check in online, gå genom security och sedan avboka och gå ut igen? Finns det några begränsningar hur sent man kan avboka?
 

fly4fun

Medlem
Det står typ

ÅTERBETALNING: Biljettpris och inrikes-/utrikesavgifter är återbetalbara. Återbetalning av delvis utnyttjade biljetter kan bli begränsad.

Hur tolkar man det? Fram till incheckning? Fram till gate closed? Fram till take off? Dagen efter?
 

Hachans

Medlem
Om din fru bara ska följa med till gate, så ring flygplatsen och fråga om de erbjuder möjlighet att få ett security pass eller vad det heter - då får hon gå igenom säkerhetskontrollen. Jag vet att vissa flygplatser erbjuder det just i såna här situationer då en resenär behöver assistans till gate. Men har ingen aning om det erbjuds i Malaga.
 
Toppen