Senaste nytt

Hur samla poäng så snabbt som möjligt

chrloc

Medlem
Hej!
Jag har inte mycket EB poäng nu runt 7500
Det beror på att jag köpte en awardresa för 187000
Jag har en voucher Amex 2-4-1 som löper ut vid årsskiftet
Önskar komma upp i minst 15.000 eller helst 30.000 för att boka resa och utnyttja voucher
Har Amex Classic SAS kort så samlar poäng på det jag köper
Har bokat hotel via Hotels.com visa SAS, vilket ger poäng
Kan ni tipsa om något annat sätt att få in poäng?
Jag får väl inte byta till Amex Elite?
Kan man byta till Master card ett mer avancerat kort som ger mer poäng?
Andra tips???

Kan man köpa något dyrt för t ex 20.000 med Amex kort och sedan lämna tillbaka varan? Får man då behålla poängen?
Om du tänker lite realistiskt tror jag du inser ganska snabbt själv, att nej, självklart får man inte behålla poängen.
Då skulle ju folk knappt göra annat än att boka avbokningsbara biljetter för miljoner och avboka dem innan avresa.

Många tillvägagångssätt du nämner är ju öppenbar manufactured spending, och inget som bör vara del av den öppna diskussionen här på forumet, i form av tips.
Främst pga att dessa bryter mot de avtal du har godkänt gentemot kortutgivaren.

Som lösning på ditt problem i fråga så är några tips på snabb intjäning att:
- Värva några nya Amex-kortanvändare
- Signa upp på SAS Mastercard Premium, med tillhörande signup-bonus om du ej har detta sedan innan.
- Gå igenom aktuella erbjudanden på SAS Webbshopping-portal och se vilka erbjudanden som passar dig bäst.
(Signa upp med by el-leverantör, mobil-leverantör osv.)

En ytterligare frågeställning är, tror du dig tjäna in en ny voucher nästa år? Har du utlöst en voucher under det gångna året som gäller under 2025?
Isåfall kan det ha större värde att behålla poängen för att kunna använda senare vouchers på vettigt sätt.
Och låta den nuvarande förfalla helt enkelt. Vissa gånger är detta t.o.m. det vettigaste alternativet, även om det tar emot. För att skapa möjlighet att få bästa möjliga användning för sina totala poäng.

Last edited:
Hej!
Önskar komma upp i minst 15.000 eller helst 30.000 för att boka resa och utnyttja voucher
Kan man köpa något dyrt för t ex 20.000 med Amex kort och sedan lämna tillbaka varan? Får man då behålla poängen?
Eller kan man returna varan och pengarna sätts in på annat kort?
Andra tips???

Byta elbolag är 10k enkla poäng. Värva någon till AMEX är ett annat.

• Gilla
Reactions: Gus
Har du bokat en long-haul biz för 1 person för 187500? Eftersom du nämner att du bara har SAS Amex Classic men samtidigt en 2-4-1 voucher.

Det är oftast onödigt att slösa poäng bara för att panik-utnyttja en voucher, fortsätt samla poäng istället för en bättre resa än att stressa fram. Om du ändå vill det så har du nog ovan fått de tips som finns.

Hej!
Eller kan man returna varan och pengarna sätts in på annat kort?
Andra tips???
Fråga - använde du en annan voucher till den poängbokning du redan gjort?
Sedan är väl frågan också "hur mycket kommer det kosta att få in de poäng du behöver för att kunna utnyttja vouchern" vs. "hur mycket skulle motsvarande reda kosta i SEK". Risken låter relativt stor att du kommer få betala extra för glädjen att utnyttja vouchern jämfört med att köra resan för cash.

Har du bokat en long-haul biz för 1 person för 187500? Eftersom du nämner att du bara har SAS Amex Classic men samtidigt en 2-4-1 voucher.

Det är oftast onödigt att slösa poäng bara för att panik-utnyttja en voucher, fortsätt samla poäng istället för en bättre resa än att stressa fram. Om du ändå vill det så har du nog ovan fått de tips som finns.

Om det ändå är en classic voucher gäller den väl ändå bara i Europa?

Fråga - använde du en annan voucher till den poängbokning du redan gjort?
Sedan är väl frågan också "hur mycket kommer det kosta att få in de poäng du behöver för att kunna utnyttja vouchern" vs. "hur mycket skulle motsvarande reda kosta i SEK". Risken låter relativt stor att du kommer få betala extra för glädjen att utnyttja vouchern jämfört med att köra resan för cash.
Hej
Nej använde inte voucher till poängresan
Det är en business biljett till Vietnam för en person
Kan tyvärr inte använda voucher för hela världen eftersom jag bara har Amex claddic

Om du tänker lite realistiskt tror jag du inser ganska snabbt själv, att nej, självklart får man inte behålla poängen.
Då skulle ju folk knappt göra annat än att boka avbokningsbara biljetter för miljoner och avboka dem innan avresa.

Många tillvägagångssätt du nämner är ju öppenbar manufactured spending, och inget som bör vara del av den öppna diskussionen här på forumet, i form av tips.
Främst pga att dessa bryter mot de avtal du har godkänt gentemot kortutgivaren.

Som lösning på ditt problem i fråga så är några tips på snabb intjäning att:
- Värva några nya Amex-kortanvändare
- Signa upp på SAS Mastercard Premium, med tillhörande signup-bonus om du ej har detta sedan innan.
- Gå igenom aktuella erbjudanden på SAS Webbshopping-portal och se vilka erbjudanden som passar dig bäst.
(Signa upp med by el-leverantör, mobil-leverantör osv.)

En ytterligare frågeställning är, tror du dig tjäna in en ny voucher nästa år? Har du utlöst en voucher under det gångna året som gäller under 2025?
Isåfall kan det ha större värde att behålla poängen för att kunna använda senare vouchers på vettigt sätt.
Och låta den nuvarande förfalla helt enkelt. Vissa gånger är detta t.o.m. det vettigaste alternativet, även om det tar emot. För att skapa möjlighet att få bästa möjliga användning för sina totala poäng.
Tack för bra råd
Jag har två vouchers till för 2025, jag och min man har varsin
Kanske bättre spara poäng sol du skriver
Elavtal och mobilavtal: Finns de på SAS hemsida?

Toppen