Senaste nytt

Hur olika flygbolag agerar när du trycker på call button

På min senaste Air India flight när jag gick bak till galley för att be om lite vatten, såg jag hur personalen metodiskt släckte call lamporna från bakre galley för att slippa gå dit :) hade själv tryckt en gång och fått den släckt, därav promenaden bak.
Att de negligerar eller släcker call button på olika bolag är ju tyvärr rätt vanligt.

En gång på en charter flight lackade jag ur nör de aldrig kom och tände släckte min lampa frenetiskt i kanske 10 minuter (inget pling i kabinen så det störde ingen)

Till slut måste de fått nåt jäkla varnings meddelande eller trott att det var kortslutning för då kom två rusande från främre delen kabinen för att kolla upp det hela.

Jag fick beställa och betala för min GT.

Lite barnsligt kanske men de är fasen där för vår skull och kan inte skita i call button. Det kan vara nåt viktigare än en GT.
 
På SQ behövs iaf ingen knapp. Det står en medarbetare redo att ta emot alla ens önskemål omedelbart. Iaf på första raden, tänker nästan ut dom åt en också innan man själv hinner tänka. aldrig varit med om något liknande. :cool:
 
Toppen