011430121 skrev:Hur noga är AF och KLM med handbagage i C till USA?Tänkte ha 2 st handbagage som håller måtten. På hemsidan skriver AF att det bara är tillåtet med 1 handbagage.Klicka för att utvidga...
Stefan Sandström skrev:Beror helt på gate personalen. Ibland bryr de sig inte...ibland taggar det ALLT.Men tumregel är att har du laptop i ena väskan och en till väska så räknas det som bara ett handbagage. För de kan inte tvinga dig att checka laptopen.Klicka för att utvidga...
Pho skrev:En mindre väska för dator och lite till går igenom, men att komma med två stycken fullstora handbagage skulle jag nog inte försöka mig på...Klicka för att utvidga...
nilsson skrev:Allt som går in under stolen framför skulle jag våga ta med utöver kabinväskan.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:I business måste allt upp i hatthyllan.Klicka för att utvidga...
bstark skrev:Sorgligt nog upptäckte jag att KLM/Air France är absolut snålast i klassen när det kommer till detta, i klass med Ryanair.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Jag flög 4 flighter med KLM förra helgen och det togs ingen notis om handbagagets storlek eller vikt - flera passagerare såg ut att ha hela bohaget med sig.Klicka för att utvidga...
DrKlas skrev:Jag håller inte med dig. Jag tycker att Sas, Lufthansas och Turkish viktbegränsning på 8 kg är den hårdaste begränsningen. KLM/Air France tillåter ca 2,5 liter mindre väska men å andra sidan får den väga 4 kg mer (+50%).Ytterligare är en faktor är vad man får ta med sig in i kabinen utöver sitt handbagage. Kan du till exempel ha en datorväska också så påverkar det ju enormt. På exempelvis Finnair i ekonomiklass får man inte det.Slutligen så är det viktigt att ta hänsyn till risken att någon stoppar dig från att gå ombord om du har en något för stor eller för tung väska. Här tror jag att både risken och konsekvensen skiljer sig mycket mellan KLM/Air France och Ryanair.Klicka för att utvidga...
bstark skrev:Snart får man ju inte heller checka in bagage gratis som medlem.Klicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Men samtidigt hur ofta har du fått din väska vägd? Jag har då aldrig varit med om det.Klicka för att utvidga...
maba skrev:Något jag missat totalt,vart står det mer om det?Klicka för att utvidga...
Pho skrev:I övrigt, så tycker jag det är frustrerande att inte bolagen kan enas om samma mått...Klicka för att utvidga...