BA Silver = Oneworld Sapphire. Lounge access över hela OW nätverket oavsett OW bolag samt biljett.
Har du mycket resor till USA, England samt Spanien är Oneworld bra för dig. Du har BA till London och till USA är BA bland dom starkaste i Europa med non-stop till alla större viktiga städer. Iberia flyger direkt till Barcelona och Madrid från Arlanda. BA har även flera non-stop flighter till Kinas stora städer, och du har Finnair som alternativ till Asien via Helsingfors. Känns som att du borde kunna BA Gold om du flyger långt i premium kabiner flera gånger per år.
Nu när du spaltar upp det så ser det faktum ganska bra ut.
Grejen är att jag gärna skulle vilja nå Guld även om många säger att inte är så stor skillnad mellan S & G.
Hur mycket pengar skulle det kosta att nå Guld (på ett ungefär). Nu kanske AHO var den som var expert men du kanske vet cirkus. (?)
Jag ska göra en stor resa i September som innebär LAX som huvudmål men kan även tänka mig att flänga runt lite i USA för att skaffa TP.
Sen har jag tänkt att göra ytterligare en resa i slutet av November - December (huvudmål ej bestämt utan åker dit vädret är bäst då)
Vad tror du, hur mycket pengar får man slanta upp för att få Guld?
Målet är att nå Silver först, 400 TP är det va? (fast jag har läst att det blivit 600 även för Europeér nu, arggh!)
Sen 1500 för Guld = totalt 2100 TP för Guld. Detta lär kosta skjortan känns det som, runt 50.000:- ?
Jag har ju ett BA (Blue) konto nu och jag undrar när det nollställs? Gäller ett år från 1 Jan - 1 Jan eller hur är det? Jag skaffade BA kontot i December 2011 (21 December) är då mitt kalenderår fram tills 21 December 2012? Det borde ju inte vara några problem för mig då jag reser i September och November.
+ Air Berlin går med i OW om exakt en vecka
Har sett det, tror det öppnar sig lite andra alternativ till Barcelona då utöver Iberia.