Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Gissar på att anledningen stavas människor som inte kan hantera alkohol.
Det är ju inte en slump att regeln tillämpas på typiska semester-resmål.
Tror att detta är en konsekvens av antalet unruly passengers.
Det, eller att marginalerna är så pressade att man behöver intäkterna från försäljning ombord.

Skall man verkligen behöva hålla på med sådant tjafs på en flygning i Plus som är på nästan 6 timmar. Först halvdan mat i en box och så en ranson på tre drycker alkoholhaltiga drycker. Uselt!

Läs lite längre bak i tråden så finns uppgifter om att man fyller handväskan med sprit och vin för att ha på semestern. Hur vanligt det var vet jag inte, men känns rätt typiskt sällskapsresansvenskt

• Gilla
Reactions: hco
Läs lite längre bak i tråden så finns uppgifter om att man fyller handväskan med sprit och vin för att ha på semestern. Hur vanligt det var vet jag inte, men känns rätt typiskt sällskapsresansvenskt
Det förekom rätt ofta enligt crew jag haft kontakt med, samt att det uppstår dispyter när någon "fått för mycket" men vägrar acceptera att besättningen inte kommer servera mer till den personen.

Tror att det är många faktorer som ligger till grund för detta, ekonomi, ta med sig, för onyktra är nog alla en del av beslutet.

Bara av nyfikenhet. Trumfar min Diamondförmån 3-regeln när jag flyger PLUS? Eller försvinner Diamondförmånen helt när jag flyger PLUS?

Jag kanske är i minoritet, men jag betalar hellre för en fjärde runda själv (om jag nu skulle mäkta med det - men det är en annan diskussion) än flyger i en kabin med överförfriskade medpassagerare och dålig arbetsmiljö för personalen. På samma sätt som jag uppskattar vårt svenska Systembolag, utan att glida över till politik för mycket.

Jag kanske är i minoritet, men jag betalar hellre för en fjärde runda själv (om jag nu skulle mäkta med det - men det är en annan diskussion) än flyger i en kabin med överförfriskade medpassagerare och dålig arbetsmiljö för personalen. På samma sätt som jag uppskattar vårt svenska Systembolag, utan att glida över till politik för mycket.
Vill inte heller ha packade medpassagerare. Fattar inte heller resonemanget om hur det "går åt" mer alkohol pga längre flygresa.

Gissar på att anledningen stavas människor som inte kan hantera alkohol.
Det är ju inte en slump att regeln tillämpas på typiska semester-resmål.
Tror att detta är en konsekvens av antalet unruly passengers.

Gissa och tro kan man alltid göra, ordagrant såhär sa en purser:

"Det handlar inte om supande utan om att en del pax har beställt flaska efter flaska som
de sedan stoppat i väskan, vi har även fått instruktioner att vi ska öppna allt vi serverar."

https://www.businessclass.se/forum/...per-resa-i-sas-plus.26922/page-42#post-790832

För fylleri behövs inga speciella regler, de kan säga nej redan från första beställningen.

Ungefär samtidigt införde de restriktioner att man inte får en sandwich i stället för kuben
annat än om det finns kvar efter försäljningsrundan i Go.

Toppen