fcx
Medlem
Ja, sådant som är slut ingår inte heller enligt kundtjänst.
Det är inte fel i sak, bra med tydlighet så man kan ställa in sina förväntningar rätt!
Det är faktiskt det enda vi vet med säkerhet om ombordservicen.
Ja, sådant som är slut ingår inte heller enligt kundtjänst.
Det är inte fel i sak, bra med tydlighet så man kan ställa in sina förväntningar rätt!
Om en passagerare i SAS Plus ber om extra caféprodukter (oavsett produkt från cafésortimentet) serverar vi denna kostnadsfritt. Om tidpunkten är olämplig, ber vi passageraren att fråga efter produkten i det bakre köket.
TackKlickade mer en CC idag påväg till USA. Fick se i manualen vad som står, detta är det översatta (vill ej klistra in originalet här):
”Om en passagerare i SAS Plus ber om extra caféprodukter(oavsett produkt från cafésortimentet) serverar vi denna kostnadsfritt. Om tidpunkten är olämplig, ber vi passageraren att fråga efter produkten i det bakre köket”.
Han kunde inte känna igen sig i att det nekas saker till Plus-passagerarna...
Det står också att det är nötter och godis som aktivt ska erbjudas på dagflygningar och på nattflygningar ska det finnas tillgängligt i bakre köket.
Detta står under informationen för ”In Between Service”. Alltså bör det vara skäl för kompensation om det inte levs upp till.
Bra research!Klickade mer en CC idag påväg till USA. Fick se i manualen vad som står, detta är det översatta (vill ej klistra in originalet här):
”Om en passagerare i SAS Plus ber om extra caféprodukter(oavsett produkt från cafésortimentet) serverar vi denna kostnadsfritt. Om tidpunkten är olämplig, ber vi passageraren att fråga efter produkten i det bakre köket”.
Han kunde inte känna igen sig i att det nekas saker till Plus-passagerarna...
Det står också att det är nötter och godis som aktivt ska erbjudas på dagflygningar och på nattflygningar ska det finnas tillgängligt i bakre köket.
Detta står under informationen för ”In Between Service”. Alltså bör det vara skäl för kompensation om det inte levs upp till.
Klickade mer en CC idag påväg till USA. Fick se i manualen vad som står, detta är det översatta (vill ej klistra in originalet här):
”Om en passagerare i SAS Plus ber om extra caféprodukter(oavsett produkt från cafésortimentet) serverar vi denna kostnadsfritt. Om tidpunkten är olämplig, ber vi passageraren att fråga efter produkten i det bakre köket”.
Han kunde inte känna igen sig i att det nekas saker till Plus-passagerarna...
Det står också att det är nötter och godis som aktivt ska erbjudas på dagflygningar och på nattflygningar ska det finnas tillgängligt i bakre köket.
Detta står under informationen för ”In Between Service”. Alltså bör det vara skäl för kompensation om det inte levs upp till.
Kikar på SAS CPH-Teneriffa i plus. till vintern.
Om jag förstått nedanstående så är det fritt fram med hejdlöst fikande till Teneriffa medan restriktionen på tre drycker gäller till grannön Gran Canaria.
Kan någon som är duktig på SAS logik förklara skillnaden.
** På flygningar till/från Alicante, Antalya, Faro, Gazipasa, Las Palmas, Palma de Mallorca och Malaga är upp till tre alkoholhaltiga drycker kostnadsfria.
Snyggt! Hur går denna "kabinpersonalen-ser-dig" till i praktiken? Har de en förteckning där de drar ett streck för varje alkoholhaltig dryck som konsumeras av respektive passagerare?Hemresa från TFS igår. Efter tre drycker till " maten" beställde jag en whisky till kaffet. Den mycket trevliga värdinnan svarade " sorry you have had 3 drinks" Visade henne det finstilta i menyn att Teneriffa inte finns med gällande "3 regeln"
Hon tog menyn till pentryt återvände efter en stund. Konstaterade att enligt hennes instruktioner gäller 3 drycker på spanska
destinationer. Men självklart är den info vi passagerare får, det som ska gälla. Vårt samtal följdes f.ö. med intresse av intillsittande .
Så det blev både en whisky samt en öl innan landning.
Vi var dessutom helt överens om att SAS regler inte alltid är helt logiska
Motbok i Ipaden?Snyggt! Hur går denna "kabinpersonalen-ser-dig" till i praktiken? Har de en förteckning där de drar ett streck för varje alkoholhaltig dryck som konsumeras av respektive passagerare?
Jag visste att den skulle vara till nytta!Motbok i Ipaden?
Hemresa från TFS igår. Efter tre drycker till " maten" beställde jag en whisky till kaffet. Den mycket trevliga värdinnan svarade " sorry you have had 3 drinks" Visade henne det finstilta i menyn att Teneriffa inte finns med gällande "3 regeln"
Hon tog menyn till pentryt återvände efter en stund. Konstaterade att enligt hennes instruktioner gäller 3 drycker på spanska
destinationer. Men självklart är den info vi passagerare får, det som ska gälla. Vårt samtal följdes f.ö. med intresse av intillsittande .
Så det blev både en whisky samt en öl innan landning.
Vi var dessutom helt överens om att SAS regler inte alltid är helt logiska