Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Och betänk även definitionen:
Visa bifogad bild 105475

Detta torde medföra att om man inte finner mandlarna goda, är de inte snacks, och kommer följaktligen att debiteras. Så hur illa de än smakar, se nöjda ut! :p

SAS får lägga upp en ordlista med "av företaget godkända födoämnen i följande kategorier" där man beroende på avgångsort, medlemsklass i Eurobonus, stjärnornas position och flygvärdinnornas humör specificerar vilket tillbehör till viken dryck som för närvarande är tillåtet att kostnadsfritt förse sig med.

"Mellan 12.46-13:08 på latitud XX.XX men ej över longitud YY.YY är det tillåtet att för en(1) passagerare i resklass Plus (gäller ej när passagerare reser via codeshare XX, YY, ZZ) att vid ett(1) tillfälle tillförskaffa sig en(1) påse nötter* vid förtäring av valfri (med förbehöll) alkoholhaltig dryck (gäller vid en alkoholhalt mellan 2.0%-6.7%).
*Med nötter menas torra, skalförsedda enfröiga äkta frukter inom undergruppen torra frukter som inte öppnar sig för att släppa iväg fröna när de är mogna, likt jordgubbar och smultron. Vidare så räknas stenfrukter (valnötter, cashewnötter, mandlar och kökosnöt) eller baljväxter (jordnötter) EJ som nötter."

Hur enkelt som helst.

Tack för dagens garv mitt i allt!!

Hur mycket av varje sort finns i den där snackbaren...?

@Tonton - jag har en kompensationsutmaning åt dig. Om det nu är så att det står i manualen att allt ska ingå så borde man ju rimligtvis kunna betala för sina snacks ombord och sen skicka in kvitton till SAS och få pengarna tillbaka. Med lite tur kanske man kan få SAS-vouchers/presentkort istället (till dubbla värdet).

Utmaningen är alltså:
* Antag att vi har köpt en Plusbiljett på F&F-kampanj. Går att få en sådan för i storleksordningen 6kSEK, så ungefär 3000 kr per väg.
* Om man köper en av alla sorters snacks (förutom gott&blandat och nötter som "alltid" ingår) så kostar det 310 kr.
* Målet är alltså att länsa snackbaren och köpa i snitt minst 10 av varje typ av snacks så att man kommer upp i 3100 kr spenderat ombord.
* Kvittot skickas in, och förhoppningsvis får man ut 6200 kr i SAS-vouchers (att jämföra med de 3000+3100=6100 kr man spenderat på biljett plus snacks).

Extra guldstjärna om du även får lite poäng som plåster på såren.

Och eftersom det inte är ett snabbköp vi pratar om så handlar det ju också om att allt bör konsumeras ombord.

Kanske det som är den verkliga utmaningen. :)

SAS får lägga upp en ordlista med "av företaget godkända födoämnen i följande kategorier" där man beroende på avgångsort, medlemsklass i Eurobonus, stjärnornas position och flygvärdinnornas humör specificerar vilket tillbehör till viken dryck som för närvarande är tillåtet att kostnadsfritt förse sig med.

"Mellan 12.46-13:08 på latitud XX.XX men ej över longitud YY.YY är det tillåtet att för en(1) passagerare i resklass Plus (gäller ej när passagerare reser via codeshare XX, YY, ZZ) att vid ett(1) tillfälle tillförskaffa sig en(1) påse nötter* vid förtäring av valfri (med förbehöll) alkoholhaltig dryck (gäller vid en alkoholhalt mellan 2.0%-6.7%).
*Med nötter menas torra, skalförsedda enfröiga äkta frukter inom undergruppen torra frukter som inte öppnar sig för att släppa iväg fröna när de är mogna, likt jordgubbar och smultron. Vidare så räknas stenfrukter (valnötter, cashewnötter, mandlar och kökosnöt) eller baljväxter (jordnötter) EJ som nötter."

Hur enkelt som helst.

Det sjukaste är väl att detta vore TYPISKT SAS.

Jag skrev ju i tråden tidigare att "vänta bara" snart blir det betalning för snacks i Plus..
Jaha.. det tog 1 dag! Konsekvent inkonsekvent = SAS Motto..

Jag forstar inte hur det kan vara sa svart? Hur kommunicerar SAS ut information till sin personal? Det maste ju finnas satt att na ut till alla som jobbar inom en sarskild funktion, och formedla ett enkelt budskap? Hur gar det till om SAS behover formedla ut mer viktig information - finns det risk aven da att personal kanske inte far ta del av ratt info?

Nu ar ju fragan om vad som ingar i Plus inte direkt sakerhetsinformation, men man kan ju tvivla en del pa SAS interna kommunikation. Inger ju inte direkt fortroende. Om det ar SAS kommunikationsavdelning som skoter detta, med tanke pa hur slarvig deras instagram skots, sa kanske man inte ska forvanta sig nagot mer.

Inkompetens finns i alla organisationer, men just hos SAS kanns det som att det inte finns en organisationskultur som antingen inte kan hantera det, eller helt enkelt inte bryr sig. Allt annat lika, sa har det ju enbart negativ effekt for foretaget.

Jag tänker att det är så här enkelt att CC är lata och orkar inte fylla på shoppen hela tiden under flighten, så därför säger dom att det är begränsningar för att slippa fylla på.

Jag forstar inte hur det kan vara sa svart? Hur kommunicerar SAS ut information till sin personal? Det maste ju finnas satt att na ut till alla som jobbar inom en sarskild funktion, och formedla ett enkelt budskap? Hur gar det till om SAS behover formedla ut mer viktig information - finns det risk aven da att personal kanske inte far ta del av ratt info?

Nu ar ju fragan om vad som ingar i Plus inte direkt sakerhetsinformation, men man kan ju tvivla en del pa SAS interna kommunikation. Inger ju inte direkt fortroende. Om det ar SAS kommunikationsavdelning som skoter detta, med tanke pa hur slarvig deras instagram skots, sa kanske man inte ska forvanta sig nagot mer.

Inkompetens finns i alla organisationer, men just hos SAS kanns det som att det inte finns en organisationskultur som antingen inte kan hantera det, eller helt enkelt inte bryr sig. Allt annat lika, sa har det ju enbart negativ effekt for foretaget.

Alltså förlåt. Men det är alltså personal som ofta inte vet vilka 4-5 cocktails som annonseras i menyn trots att de varit desamma jag vet inte hur länge, och när man beställer dem ser de först ut som frågetecken och sen måste de först titta så de finns i menyn, och sedan ta fram receptkortet. Jag är inte övertygad om all personals förträfflighet. Det är inte alltid så såklart, men på tok för ofta.

Och om de inte vet vad de serverar på flygningar som åkt många gånger över Atlanten så vet jag inte hur de ska ta till sig informationen på mailen.

Även jag har en skärmdump från kundtjänst som bekräftar att allt från go ska ingå men jag har blivit nekad så många gånger.

Sen ska vi inte börja prata om vad som händer om man vill ha något i business som finns i go-sortimentet till försäljning men som inte finns i buffén. Det är nästa delkurs.

Toppen