Thornado
Medlem
De är ju helt sanslösa. Står ju klart och tydligt att allt skall ingå eller?
Nja, stod det inte "assorted snacks"? Och uppenbarligen så betyder assorted gott&blandat och nötter....
De är ju helt sanslösa. Står ju klart och tydligt att allt skall ingå eller?
Har pratat med kabinpersonal på en flight idag igen. Det finns i deras manual och har skickats ut information via deras veckomail om att alla snacks ingår i Plus på långlinjerna.
Hur mycket av varje sort finns i den där snackbaren...?
Dagens bästa! Kan inte sluta fnissa. Tack!Min anteckning: notera att snacks som är slut inte ingår.
Kamrater, för att rodda lite i snacksgate och gå kort OT så bjuder jag på nedan chatt från pålitliga SAS kundtjänst. Tycker ändå vi redde ut svar på frågan, men resan dit innehöll en del turbulens.
Philip(12:01): Hej
(12:01): Hej! På långdistansflyg, vad för snacks ingår i SAS PLUS?
(12:01): Är det allt på menyn eller finns det begränsningar? Ingår t.ex. inte en påse chips men gott och blandat ingår? Eller hur ser det ut?
Philip(12:01): Det kan skilja sig från vad som står på menyn då det kan vara tillfälligt slut på den specifika flygningen och då kan det ibland tas in andra snacks
(12:01): Jag förstår det såklart, min fråga rör mer specifikt grundutbudet så om vi utgår från att allting finns, ingår då allt från snacksmenyn eller finns det begränsningar?
Philip(12:01): Ja
Andas kära läsare, fortsätt nedåt.
(12:01): Var det ja allt ingår eller ja till att det finns begränsningar?
Philip(12:01): Om det är begränsningar på den flighten ni flyger på så kommer de säga det till er annars är det vad som finns i menyn som ingår
(12:01): Ok. Så fråga:
(12:01): om hela grundutbudet finns, och jag reser i plus, finns det någon begränsning då eller ingår allt?
(12:01): Om vi tar ett konkret exempel på nya snackbaren på A350, ingår allt i den för Plus-resenärer eller är det begränsat?
Philip(12:01): Allt ingår förutsatt att det inte är några begränsningar på den flighten, vilket ni får information om av kabinpersonalen
(12:01): Ok, vad för typer av begränsningar skulle kunna vara flightspecifika? Det låter märkligt
Philip(12:01): Om vissa snacks till exempel är tillfälligt slut
Min anteckning: notera att snacks som är slut inte ingår.
(12:01): Alltså jag fattar att snacks som är slut inte ingår, men då går det inte heller att betala för dem. Jag vill reda ut vilka snacks man måste betala för och vilka snacks som ingår i plus.
Philip(12:01): Ni betalar inte för snacks i Plus
(12:01): Så alla snacks som finns lastade ombord och inte slut ingår för plus? (Vi utgår hypotetiskt från grundutbudet för att inte krångla till det)
(12:01): Kanon, tack för hjälpen, ha en trevlig dag!
Philip(12:01): Tack och jag önskar er en fortsatt trevlig dag
Så, Philip har rett ut frågan! Om någon vill ha skärmdumpar för att kunna visa upp på sitt flyg kan jag skicka det![]()
Men bara snacks, inte godis alltså. Och Chips är ju inte snacks utan ett tillbehör till maten (mycket vanligt i England t ex till sandwichen). Så alltså ingår salta mandlar enbart.Philip(12:01): Ni betalar inte för snacks i Plus
(12:01): Så alla snacks som finns lastade ombord och inte slut ingår för plus? (Vi utgår hypotetiskt från grundutbudet för att inte krångla till det)
Och betänk även definitionen:Så alltså ingår salta mandlar enbart.
Men bara snacks, inte godis alltså. Och Chips är ju inte snacks utan ett tillbehör till maten (mycket vanligt i England t ex till sandwichen). Så alltså ingår salta mandlar enbart.