Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Beror på när flyget avgår, är det avgång före 09,00 så är det frukostlådan som gäller, bröd,smör, pålägg, yoghurt, müsli, kaffe eller te, minns inte om smoothie ingår på intra Skandinaviska linjerna.
Efter 09.00 erbjuds polarrulle du får välja mellan två alternativ ost eller kött (som kan ibland vara äggsallad) till detta får du välja läsk, öl eller vin, kaffe eller te, sedan har du mycket snacks att välja på, detta hittar du i menybladet som finns i stolsfickan fram för dig.

Mitt tipps välj polarrulle med ost, Cola Zero och en Marabou chokladbit, luta dig tillbaka och njut av turen i en CRJ.
Trevlig resa.

Grymt svar, tack! Flyget avgår 17:05.

Beror på när flyget avgår, är det avgång före 09,00 så är det frukostlådan som gäller, bröd,smör, pålägg, yoghurt, müsli, kaffe eller te, minns inte om smoothie ingår på intra Skandinaviska linjerna.
Efter 09.00 erbjuds polarrulle du får välja mellan två alternativ ost eller kött (som kan ibland vara äggsallad) till detta får du välja läsk, öl eller vin, kaffe eller te, sedan har du mycket snacks att välja på, detta hittar du i menybladet som finns i stolsfickan fram för dig.

Mitt tipps välj polarrulle med ost, Cola Zero och en Marabou chokladbit, luta dig tillbaka och njut av turen i en CRJ.
Trevlig resa.

Jag fick smoothie senast jag flög inrikes på morgonen (3 februari) och har alltid fått när jag frågat innan också.

Kort rapport SAS Plus.
ARN-MIA (svensk CC)
Endast en full dryckesservering.
En vända med vatten/juice.
En vända med nötter/Gott och blandat.
Blev ombedd att komma ”bak” för ytterligare GT mm.
Inga problem att få chips utan betalning.

MIA-ARN (blandad svensk/dansk CC)
Endast en full dryckesservering.
En vända med vatten.
En vända med läsk.
Blev ombedd att komma ”bak” för ytterligare GT mm.
Betalning krävdes för chips.

Upptäckte att Ringi inte finns i +Longhaul, bara i Business, nähä så då fick jag dricka 2 GT (som jag hämtade själv) i stället
Samma här. Misstänkte dock att ”Plus-tombolan” skulle säga nej när jag frågade (men vem vet, nästa gång kan det finnas Ringi även i Plus) o_O:rolleyes::eek:

Upptäckte att Ringi inte finns i +Longhaul, bara i Business, nähä så då fick jag dricka 2 GT (som jag hämtade själv) i stället

Samma här. Misstänkte dock att ”Plus-tombolan” skulle säga nej när jag frågade (men vem vet, nästa gång kan det finnas Ringi även i Plus) o_O:rolleyes::eek:
Mig veterligen har Ringi "aldrig" funnits i plus på longhaul, den finns bara på storflaska i business.
Sortimentet skiljer sig lite på lonhaul mot shorthaul.

Flög precis GOT-CPH-GDN i plus

GOT-CPH polarrulle och valfri dryck.
CPH-GDN endast kaffe/te som serverades till både plus och go. På förfrågan om ingen mat och dryck skulle serveras till plus, fick jag svaret att de endast serverar kaffe/te idag.
Va?! Är detta något nytt? Visst det har alltid varit lite begränsat utbud på korta flygningar till norra Europa, men samma som för Go?

På min biljett står det att måltid ingår.

Någon som fått erfara samma upplevelse?

Last edited:
Flög precis GOT-CPH-GDA i plus

GOT-CPH polarrulle och valfri dryck.
CPH-GDA endast kaffe/te som serverades till både plus och go. På förfrågan om ingen mat och dryck skulle serveras till plus, fick jag svaret att de endast serverar kaffe/te idag.
Va?! Är detta något nytt? Visst det har alltid varit lite begränsat utbud på korta flygningar till norra Europa, men samma som för Go?

På min biljett står det att måltid ingår.

Någon som fått erfara samma upplevelse?
Vad gav de för anledning till detta?

Toppen