Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Vindpilen

Medlem
Dagens sk903. Inga snacks ingår efter maten. Ridå.

Har så otroligt svårt att förstå när detta händer med SAS.

Så här står det om man läser på deras hemsida om SAS Plus på långdistansflyg:
"Njut av en trerätters middag på flygningar som utförs av SAS. Den omfattar en drink och snacks före maten, förrätt, huvudrätt (två alternativ) samt dessert med kaffe eller te. Före landningen erbjuder vi en utsökt frukost eller lätt måltid. Du har dessutom tillgång till juice, vatten och snacks mellan måltiderna. Läs mer om mat och dryck under flygningen"

Ska vi vara riktigt petiga så står det mellan måltiderna och inte efter men om ni inte serverats sista måltiden så ska du ha rätt till snacks. Annars kallar jag det falsk marknadsföring.

Om det nu faktiskt är efter sista måltiden tycker jag ändå det är löjligt. Ska man behöva betala för en liten påse nötter när man köpt en dyr premium economy biljett? Genererar det mer intäkter än missnöje hos betalande kunder?
 

Vindpilen

Medlem
Det är nästan komiskt hur de sätter sina regler ibland. Försöker de göra det så komplicerat som möjligt för sin besättning och för sina kunder?
- Alkohol och läsk ingår (men bara till maten och innan)
- Snacks ingår (men inte efter maten)
- Juice och vatten ingår (men bara mellan måltiderna)

Antar att om du vill ha en kopp kaffe efter måltiderna (alltså inte till efterrätten) så ingår inte det enligt dessa regler.
Ska vi vara petiga står detta under "SAS Plus Smart" Så det kanske skiljer sig mellan Plus Saver och Smart hurivida dryck eller inte ingår.... :rolleyes:
 

Flixflex

Medlem
Bör kanske specificeras att jag förutsätter att snacks inte ingick före eller under maten heller :) jag gick bak och frågade efter första servering. Fick visserligen med mig en cola zero tillbaka, men det kanske var diamondförmånen som fixade denna.
 

Canadien

Medlem
"Nötter" d v s mandlar ska ju ingå mellan måltiderna, det får ju klassificeras som snacks. Däremot ingår inte chips t ex.
 

Vindpilen

Medlem
Bör kanske specificeras att jag förutsätter att snacks inte ingick före eller under maten heller :) jag gick bak och frågade efter första servering. Fick visserligen med mig en cola zero tillbaka, men det kanske var diamondförmånen som fixade denna.
Skulle utan tvekan fråga varför dem skriver att snacks ingår om det inte gör det på sin egen webbplats.

Därefter skicka ett mail och klaga.
 

Vindpilen

Medlem
"Nötter" d v s mandlar ska ju ingå mellan måltiderna, det får ju klassificeras som snacks. Däremot ingår inte chips t ex.
Men varför skriver då sas på sin egen webbsida att snacks ingår i sas plus?

Diskuterades tidigare idag att de är otydliga och i konsekventa och detta är ett jättebra exempel på hur de krånglar till det med otydliga regler som är omöjliga att förstå
 

Canadien

Medlem
Men varför skriver då sas på sin egen webbsida att snacks ingår i sas plus?

Diskuterades tidigare idag att de är otydliga och i konsekventa och detta är ett jättebra exempel på hur de krånglar till det med otydliga regler som är omöjliga att förstå
Mandlar är väl snacks? Gott och Blandat har man också fått. Eller menar du att snacks==chips ? Isåfall så ingår inte snacks nej.
 
Toppen