Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

lucasd

Medlem
Varm handduk ska bara komma innan frukost på långlinjerna till USA i Plus. Till/från Asien vet jag inte, där är de ju fler i besättningen..

Inom Europa ska den ju vara på alla flighter där kuben finns som jag förstått det.
 

perhall

Medlem
Sitter nu i Plus ZRH-CPH. Riktigt bra service, de har varit här flera gånger och erbjudit olika saker, jag frågade om de har Marabou mjölkchoklad och fick det, men blev erbjuden SAS-chokladen också... får se om 2 v hur det går CPH-SFO i Plus, jag har ju dock fria drinkar hur som helst med EBD...
 

Mr Basic

Medlem
Jag tycker PLUS på intra Europa oftast är väldigt bra, bortsett från att man (oftast) sitter som i GO.
Nu var det ett tag sedan (före alla ”enhancements”) jag flög long haul i PLUS men då var servicen riktigt bra. Åker ARN-MIA snart och då är det upp till bevis. När man läser verkar ju PLUS long haul ha blivit mer ”GO med bättre stol/benutrymme. Trist isf.
 

philky

Medlem
Jag tycker PLUS på intra Europa oftast är väldigt bra, bortsett från att man (oftast) sitter som i GO.
Nu var det ett tag sedan (före alla ”enhancements”) jag flög long haul i PLUS men då var servicen riktigt bra. Åker ARN-MIA snart och då är det upp till bevis. När man läser verkar ju PLUS long haul ha blivit mer ”GO med bättre stol/benutrymme. Trist isf.
Ganska exakt vad det är om du är EBD/P. Plus nötter då. Annars är det ju ett sätt att få fri bar (minus snacks man faktiskt vill ha.) En fullkomligt havererad mjuk produkt SAS borde skämmas över.
 

JanneD

Medlem
Flög CPH - MIA för några veckor sedan i PLUS, och jag upplevde det som GO, fast med fri dricka och lite mer utrymme.
Fru frågade efter chips/choklad, och fick svaret att det finns att köpa.... endast en påse nötter ingick. Inga varma handdukar
som någon ovan skrev. Nej, det blir inga fler PLUS för oss, med de priser som finns, helt enkelt inte värt merkostnaden när man ändå skall betala
extra för minsta lilla. Antingen blir det GO eller Business för oss. En produkt som kunde varit riktigt bra, men som tyvärr inte levde upp till förväntningarna.
 

Kimmen00

Medlem
Flög CPH - MIA för några veckor sedan i PLUS, och jag upplevde det som GO, fast med fri dricka och lite mer utrymme.
Fru frågade efter chips/choklad, och fick svaret att det finns att köpa.... endast en påse nötter ingick. Inga varma handdukar
som någon ovan skrev. Nej, det blir inga fler PLUS för oss, med de priser som finns, helt enkelt inte värt merkostnaden när man ändå skall betala
extra för minsta lilla. Antingen blir det GO eller Business för oss. En produkt som kunde varit riktigt bra, men som tyvärr inte levde upp till förväntningarna.

Ja, sorgligt hur de har förstört Plus på long haul, inga chips, inge godis, bara en runda med drickesvagnen, ingen handduk.. Det är endast hårdvaran som är OK med större stol och skärm. Mjukvarumässigt är det ju ingen skillnad mot GO.
 

lucasd

Medlem
Ja, sorgligt hur de har förstört Plus på long haul, inga chips, inge godis, bara en runda med drickesvagnen, ingen handduk.. Det är endast hårdvaran som är OK med större stol och skärm. Mjukvarumässigt är det ju ingen skillnad mot GO.

Du kan ju alltid gå bak och beställa mer att dricka, eller plinga så kommer de ju efter en stund. Gott och blandat (godis) samt nötter får du ju också hur mycket som helst av.

Skillnaden mot Go är: stolarna, fri dryck ingår, snacks ingår (G&B + nötter), finare bricka till måltiden, lite finare andraservering, wi-fi och ett litet comfort kit. Även tillgång till SAS Lounge ingår ju.
 

mha321

Medlem
Du kan ju alltid gå bak och beställa mer att dricka, eller plinga så kommer de ju efter en stund. Gott och blandat (godis) samt nötter får du ju också hur mycket som helst av.

Alltid är ett relativt mått. Det är på inget sätt tydligt att man kan göra det på de flesta flygningar. Varken för passagerarna som ofta inte får någon information om det, eller för en del crew som inte heller verket få det.

Det känns sådär härligt premium att behöva stå där bak och argumentera med crew en lång stund för att få en ramlösa...

Och man får definitivt inte obegränsat med nötter. Det beror helt på humöret hos den cabin crew som är närmast.

Skillnaden mot Go är: stolarna, fri dryck ingår, snacks ingår (G&B + nötter), finare bricka till måltiden, lite finare andraservering, wi-fi och ett litet comfort kit. Även tillgång till SAS Lounge ingår ju.

Som status innehavare är det alltså enbart en bredare stol i princip. Aningen större skärm också. Som är av värde - om brickan i sig är fin eller inte spelar minimal roll, när in hållet är detsamma. Och det går ju att beställa till plus måltiden i go för ett par hundralappar, och så är man helt ikapp.

Som jag ser det så är det största värdet i plus att det ökar sannolikheten och minskar priset för en uppgradering till business i första hand, men det är ju inte ombord produkten. Samt förstås en bättre poäng intjäning.

Ombord ligger värdet i att det är en lite bredare stol, vilket i sig egentligen bara spelar roll om flyget är så fullsatt att man inte kan gå en tom stol bredvid sig.

Skulle aldrig falla mig in att boka plus saver tex till ordinarie pris. Däremot fortsätter jag gärna med att boka den på friends and family, där det ofta bara skiljer en tusenlapp eller två. Det kan det vara värt, men den ordinarie prisskillnaden är löjlig jämfört med produkten.
 
Toppen