Ganska exakt vad det är om du är EBD/P. Plus nötter då. Annars är det ju ett sätt att få fri bar (minus snacks man faktiskt vill ha.) En fullkomligt havererad mjuk produkt SAS borde skämmas över.Jag tycker PLUS på intra Europa oftast är väldigt bra, bortsett från att man (oftast) sitter som i GO.
Nu var det ett tag sedan (före alla ”enhancements”) jag flög long haul i PLUS men då var servicen riktigt bra. Åker ARN-MIA snart och då är det upp till bevis. När man läser verkar ju PLUS long haul ha blivit mer ”GO med bättre stol/benutrymme. Trist isf.
Inte så konstigt, plus i Europa är ju business light, kabinklass C, medans på longhaul är det bara den där jobbiga krävande främre delen av ekonomikabinen.Det är helt sjukt att det är bättre service och förmåner på Plus i Europa än på Plus Longhaul. Här har dom verkligen missat bollen...
Flög CPH - MIA för några veckor sedan i PLUS, och jag upplevde det som GO, fast med fri dricka och lite mer utrymme.
Fru frågade efter chips/choklad, och fick svaret att det finns att köpa.... endast en påse nötter ingick. Inga varma handdukar
som någon ovan skrev. Nej, det blir inga fler PLUS för oss, med de priser som finns, helt enkelt inte värt merkostnaden när man ändå skall betala
extra för minsta lilla. Antingen blir det GO eller Business för oss. En produkt som kunde varit riktigt bra, men som tyvärr inte levde upp till förväntningarna.
Ja, sorgligt hur de har förstört Plus på long haul, inga chips, inge godis, bara en runda med drickesvagnen, ingen handduk.. Det är endast hårdvaran som är OK med större stol och skärm. Mjukvarumässigt är det ju ingen skillnad mot GO.
Du kan ju alltid gå bak och beställa mer att dricka, eller plinga så kommer de ju efter en stund. Gott och blandat (godis) samt nötter får du ju också hur mycket som helst av.
Skillnaden mot Go är: stolarna, fri dryck ingår, snacks ingår (G&B + nötter), finare bricka till måltiden, lite finare andraservering, wi-fi och ett litet comfort kit. Även tillgång till SAS Lounge ingår ju.