Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Lika för mig till Washington i våras.... samma god dag yxskaft..
Riktigt pinsam service och dåligt bemötande.
Jag har flugit i långt i Plus ca 10-12 gånger senaste året. I nästan samtliga fall har jag förvisso gjort en gedigen beställning vid första serveringstillfälet, men även, något skamlöst (men alltid trevligt), tryckt på "juiceknappen" ovanför, med relativt snabb service som resultat. Dock sist till LA noterade jag en helt annan inställning, där jag blev ombedd att gå bak, väl bak fick jag ett förvånad "ööh, hej, från crew. När jag sedan bad om vatten någon timme senare från en förbipasserande fick jag till svar att de kommer ut med en bricka med diverse dryck om en stund, vilket definierades som 45 minuter.

Jag upplever det som att dryckesvagnen tar otroligt lång tid som det ser ut just nu. Om det inte vore så att man ska pracka på varje resenär ca 2-6 enheter vid ett och samma tillfälle hade de kunnat spara nästan halva tiden i gången.

Har ett helt gäng flygningar till USA inplanerade under hösten, får utvärdera om LA-intrycken består.

Shorthaul Plus 2,5h flight. 4 rader med plus och FA envisas med att allt ska beställas med en gång, precis som i Longhaul. Anledning är att de inte vill springa fram och tillbaka.. väldigt jobbigt ju!!

Ifrågasatte detta om det var något nytt, FA gav sig och jag får nu beställa via service knappen. Någon annan som upplevt samma sak nyligen? Första gången för mig.

Shorthaul Plus 2,5h flight. 4 rader med plus och FA envisas med att allt ska beställas med en gång, precis som i Longhaul. Anledning är att de inte vill springa fram och tillbaka.. väldigt jobbigt ju!!

Ifrågasatte detta om det var något nytt, FA gav sig och jag får nu beställa via service knappen. Någon annan som upplevt samma sak nyligen? Första gången för mig.
Jo, detta hände mig med när vi flög till Gran Canaria förra helgen. Det var då två gånger vagnen skulle gå genom kabinen och all dryck skulle beställas vid dessa två tillfällen. För övrigt kraftig motvind så det tog 6 timmar och 20 minuter. Och nåde den som ville beställa efter 4 timmar in i flighten för då hade vagnen redan gjort sin andra passering:eek:

Nyligen? nog har det väl varit så utan uppehåll i minst ett halvår?

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen | Sida 33 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

När försvann den varma handduken?

Sitter just nu på 903 och vi är någonstans över Quebec och ännu ingen skymt av handduken.

Jeg fløj Oslo til København i plus i fredags - 8 rækker plus. Jeg startede med at sove 40 minutter. Fik derefter øjeblikkelig service og serveret en cola inen landing ved at anvende service knappen. Generelt oplever jeg for tiden meget fin service short-haul i SAS Plus. På de ruter jeg flyver (København - London/Paris/Oslo/Stockholm) jeg har ikke oplevet at man har annonceret at "alt" skal bestilles på en gang.

Toppen