Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Vad ÄR det egentligen som får folk att välja plus? (Ärlig fråga)

Lite raljant, kanske, men lounge och fast tryck har man antagligen via guldkort eller inte alls, flexibiliteten gäller ju bara typ ibland, dricka får man ju ändå i loungen eller är billigare att köpa ombord än att betala för plus. Är det bara NAB (någon-annan-betalar), och/eller baspoängen?

Flexibilitet om det är tjänsteresa (om inte såväl datum som deltagande är spikat, då blir det minus).

Är det privat så är det dels flexibilitet och poäng, men även ombordupplevelsen. På en lite längre resa är det en trevligare ombordupplevelse, och jag tycker faktiskt att kuben är långt ifrån den sämsta matserveringen i PE/C inom Europa (jämför exempelvis med lufthansa).

Flexibilitet om det är tjänsteresa (om inte såväl datum som deltagande är spikat, då blir det minus).

Är det privat så är det dels flexibilitet och poäng, men även ombordupplevelsen. På en lite längre resa är det en trevligare ombordupplevelse, och jag tycker faktiskt att kuben är långt ifrån den sämsta matserveringen i PE/C inom Europa (jämför exempelvis med lufthansa).
När allt klaffar (vilket det tyvärr sällan gör avseende produkten ombord) så är plus inte så dumt. Komma av planet snabbt för man sitter långt fram. Glas glas. Varm handduk. Seatblock (vet det ej ingår, men när man får det är upplevelsen mkt trevligare) Handgjorda praliner till avecen/kaffet. Helt ok mat (bara svårt att äta ur kuben, men det är en annan fråga). Och fler poäng som jag redan nämnt.

Vad ÄR det egentligen som får folk att välja plus? (Ärlig fråga)

Lite raljant, kanske, men lounge och fast tryck har man antagligen via guldkort eller inte alls, flexibiliteten gäller ju bara typ ibland, dricka får man ju ändå i loungen eller är billigare att köpa ombord än att betala för plus. Är det bara NAB (någon-annan-betalar), och/eller baspoängen?
@gastronaut
Alla har inte Guld-status (ärligt svar)
Tycker det är guld värt (pun intended) att få tillgång till fast track i morgon-hysterin på ARN.

Flexibilitet är nog den avgörande faktorn för de som har behov av det. Poäng för de som jagar poäng. Annars tror jag som Mr Basic att fast track och prioboarding kan vara ett viktigt skäl om man reser i rusningen och/eller på fullbokade avgångar. Eller att man vill sätta lite guldkant på sin semesterresa genom att få hela paketet med fast track-lounge-prioboarding och i bästa fall lite bättre service ombord.

NAB är säkert också en faktor i vissa sammanhang men med tanke på hur dagens resepolicyer ser ut så blir nog gruppen som kan dra fördel av Plus utan goda skäl allt mindre för varje år...

@gastronaut
Alla har inte Guld-status (ärligt svar)
Tycker det är guld värt (pun intended) att få tillgång till fast track i morgon-hysterin på ARN.

Så är det.. De flesta som jag känner inom tjänsten som reser en hel del inom norden / Europa har inte EBG.. De flesta verkar snarare helt ovetande om detta.
Klientetet på detta forum är knappast representativt för en vanlig resenär.

Så är det.. De flesta som jag känner inom tjänsten som reser en hel del inom norden / Europa har inte EBG.. De flesta verkar snarare helt ovetande om detta.
Klientetet på detta forum är knappast representativt för en vanlig resenär.
Helt rätt.
Bara att se alla dessa horder av människor i avgångshallarna t.ex CPH, OSL och ARN och jämföra hur många det faktiskt sitter i loungerna.
Även om vissa av oss anser det gått inflation i EBG så är vi väldigt få.
Dessutom är det ett väldigt känsligt ämne för många.
Av egen erfarenhet talar vi väldigt sällan eller aldrig om förmåner som fast track, lounger, resa i bussinessclass m.m. med vänner och bekanta.
Har märkt att just det väldigt ofta väcker avund och missunnsamhet. Skulle vi, som här, börja diskutera vad som ingår i plus hade nog de flesta lämnat oss. Jante firar stora triumfer.
DÄREMOT; När vi någon gång reser tillsammans med några av vår vänner och kan guesta in dem i lounger är det bara glada miner.
Har nämnt det förut, därför så befriande att BC finns. Här diskuteras, oftast sakligt, sådant som vänner och bekanta betraktar som översitteri och snobbism

Med risk att kliva många på tårna. Det är väl antagligen bara jag som tycker att det är på tok för lätt att flyga sig till EBG via miles. Man behöver inte direkt vara någon frequent flyer för att nå status. Inte konstigt att inflation upplevs. Skulle eller se höjda krav med starkare förmåner än tvärt om.

*duckar*

Med risk att kliva många på tårna. Det är väl antagligen bara jag som tycker att det är på tok för lätt att flyga sig till EBG via miles. Man behöver inte direkt vara någon frequent flyer för att nå status. Inte konstigt att inflation upplevs. Skulle eller se höjda krav med starkare förmåner än tvärt om.

*duckar*

Du behöver inte ducka i detta sällskap med den åsikten. Frågan har varit uppe i andra trådar tidigare och du är långt ifrån ensam...

Ny serveringsrutin?

Utrop av pursern häromdagen från ALC "drycker och snack måste beställas från våran dryckesvagn som vi passerar med
inom om en stund och därefter en gång till kl.xx (3 timmar senare), se till beställa alla drycker ni vill ha då och detta gäller även er som reser i Plus"

Jag som tyckte det var nog irriterande att de serverat allt på en gång ist.f. först en drinkrunda och mat ett tag senare.
Nu handlar det om att dessutom trycka in ännu mer på brickan.

Toppen