Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Om man läser det som fan läser bibeln så skulle man kunna tolka det som att ett snacks ingår.

Om man är elak så skulle man kunna tro att de vill låta mer generösa än de är.

Som sagt.. Snacks ingår ju inte numer i Plus annat än man typ har en juste CC när man ber om det, eller tjafsar lite. Men det e sådant som dödar flygreseglädjen

Är det inte lite märkligt ändå, att alla associerar flygresor med mat och dryck? Som om det vore det mest centrala, oavsett längden på flygsträckan. Är väl likadan själv men det känns lite märkligt ibland. Speciellt på korta sträckor. Jag menar, hur ofta trycker jag inte i mig flygplansmat och diverse dryck fast jag precis har ätit frukost hemma eller ätit mig mätt i loungen. Visst händer det att jag tackar nej till maten men jag är i regel ensam om det. :)

2. Tillämpa principen att hela Go-sortimentet är tillgängligt i Plus och plocka bort skumma regler om att pizzor eller annat huvudsakligen är avsett för minuskabinen. Det logiska är att ha exakt samma sortiment (alltså inga särskilda Pluslådor) och sedan får dessa resenärer välja fritt på menyn utan begränsning (alltså ingen uppdelning mellan mat till försäljning respektive Plusdito). Vill någon ha en polarrulle levereras det direkt.

+1 på detta! Så såg det vad jag minns ut när man införde Go och Plus och jag tyckte det var ett utmärkt drag. Det finns en meny med typ mackor, snacks och dryck och allt på denna meny ingår i Plus men kostar (förutom kaffe/te, det får gärna vara fortsatt gratis) i Go. Enkelt, lättfattligt, inget utrymme för egna tolkningar eller missförstånd. Lagad mat behövs inte heller på kortare linjer och det är knappast matlådan som får folk att välja Plus.

Är det inte lite märkligt ändå, att alla associerar flygresor med mat och dryck? Som om det vore det mest centrala, oavsett längden på flygsträckan. Är väl likadan själv men det känns lite märkligt ibland. Speciellt på korta sträckor. Jag menar, hur ofta trycker jag inte i mig flygplansmat och diverse dryck fast jag precis har ätit frukost hemma eller ätit mig mätt i loungen. Visst händer det att jag tackar nej till maten men jag är i regel ensam om det. :)
Boxen är nog den man brukar tacka nej till ibland :p

det är knappast matlådan som får folk att välja Plus.
Vad ÄR det egentligen som får folk att välja plus? (Ärlig fråga)

Lite raljant, kanske, men lounge och fast tryck har man antagligen via guldkort eller inte alls, flexibiliteten gäller ju bara typ ibland, dricka får man ju ändå i loungen eller är billigare att köpa ombord än att betala för plus. Är det bara NAB (någon-annan-betalar), och/eller baspoängen?

Lite raljant, kanske, men lounge och fast tryck har man antagligen via guldkort eller inte alls, flexibiliteten gäller ju bara typ ibland, dricka får man ju ändå i loungen eller är billigare att köpa ombord än att betala för plus. Är det bara NAB (någon-annan-betalar), och/eller baspoängen?
Fler poäng.

Framför allt möjlighet att avboka eller omboka.

Toppen