Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Säkert mot alla etikettregler som finns men jag och min fru kommenterade högt i kabinen när vi såg en (säkert uppgraderad) barnfamilj beställa JÄTTEmycket och sen stoppa båda muffins, mackor och gud-vet-vad i väskan.

Så ja: all you can eat/take away. Men tanken är väl att människor ska ha lite vett i skallen innan beställning.

Känns som en bagatell. Brukar själv ta med både frukt, dricka och tidning från loungerna trots att man inte bör göra det.

Säkert mot alla etikettregler som finns men jag och min fru kommenterade högt i kabinen när vi såg en (säkert uppgraderad) barnfamilj beställa JÄTTEmycket och sen stoppa båda muffins, mackor och gud-vet-vad i väskan.

Så ja: all you can eat/take away. Men tanken är väl att människor ska ha lite vett i skallen innan beställning.
[OT] Grymt irriterande, av dig. Om ni nu störde er så mycket, varför gick ni inte fram och tog diskussionen med barnfamiljen?

Ännu mer OT, på en av resorna med BA till Indien så fick jag vid varje dryckesbeställning två av varje, två mousserande, två GT osv. När det kom till rödvinet så fick jag även där två, och sade att det räckte med en, fick då till svar "bring the other to the hotel".

Känns som en bagatell. Brukar själv ta med både frukt, dricka och tidning från loungerna trots att man inte bör göra det.

Har jag aaaaldrig gjort. Ej heller fått med saker från badrum på hotell, fläckbortagningsservetter från flygtoaletten etc... men jag känner till en kompis som tagit sånt... :rolleyes: ;)

Last edited:
I våras råkade jag ut för att få betala för chips på Economy Extra. Men nu är ju allt gratis med Plus. Så en förbättring då eg.
Per

På den gamla goda tiden på förra jobbet när Economy Extra med SK/KF var billigaste alternativ ARN-HEL så följde det ju med några små vinflaskor i väskan när man åkte hem från Finland då man hade bilen på ARN :)

Jag och traveller är mycket förtjusta i den blå mjölkchokladen i 35g storlek. Har inte vågat utmana ödet och frågat om hela kartongen ännu. Dock fick jag 5 st mellan MUC-CPH och 2 mellan CPH-ARN när jag frågade hur många får man kan få på en gång.

Även om det är fritt så kan jag säga att mackorna, wrapp eller salladen gärna uppmuntrar till bunkring av mat.

Även om det är fritt så kan jag säga att mackorna, wrapp eller salladen gärna uppmuntrar till bunkring av mat.

Uppmuntrar till bunkring... njae.. Jag har ändå svårt att se om någon någonsin kan få ut någon som helst glädje av att äta en (eller flera vid eventuell hets-bunkring) gammal kalkon- eller chevrémacka efter flighten. Den är kanske inte det mest delikata i brödväg jag har träffat på iaf :)

Toppen