Senaste nytt

Hur mycket bättre är Singapores business än Turkish? (SGN - ARN)

Maxo

Ny medlem
Stort tack för alla svar! Jag gillade TK sist jag flög business även om jag håller med att det inte känns superpremium. Har iofs bara flugit Thai business tidigare att jämföra med.

Vad syftar ni på med TKs säkerhetstänk? @Alf @agehall

Kommer att ha varit i Vietnam runt en månad vid hemfärd så min tidsuppfattning lär vara GMT +7 så kanske inte jättejobbigt med Moskva ändå efter 11h flygning (som lämnar Changi vid midnatt). Lutar lite åt SQ trots stoppet just nu.

----

Jag kommer att åka TK ut ARN - IST - SGN hursomhelst. Denna flygning går på nyårsafton. Läser nu att "flygplatsflytten" till nya IST ska bli av 30/12?? Bäddat för strul i mina öron... Men kanske kan få ge en första recension av nya business-loungen om allt går väl :)
 

agehall

Medlem
Vad syftar ni på med TKs säkerhetstänk? @Alf @agehall
Titta på hur de hanterar allt. Ett väldigt konkret exempel som alla här bör förstå, är tex att personalen inte alls bryr sig om att folk är uppe och står och pratar med varandra i gången när det är ganska hård turbulens och skylten med säkerhetsbältet är tänd.

Det som är ännu mer allvarligt, är att denna slappa attityd går att återfinna nästan överallt när man har med personal på IST att göra. Det säger mig att man inte tar saker och ting på 110% allvar och det är inte bra. Jag litar inte en sekund på att de sköter varken underhåll eller säkerhet i allmänhet på ett tillfredsställande sätt.
 
Toppen