Senaste nytt

Hur maximerar man antalet poäng mellan Arlanda-Cairns?

Tommy

Medlem
Jag har fått eurobonus poäng på Qantas flyg i Australien på en pnr men det var nog 10 år sen så det kanske inte gäller längre
 

mjulven

Medlem
Under sommartid kan du i teorin flyga med Star Alliance hela vägen då Air New Zeeland flyger dit under sommaren. Men om du nu ska maximera så föreslår jag följande. Flyg med SAS till Shanghai, Air china från Shanghai - Sydney och valfritt flyg från Sydney till din destination. Måste bokas på minst 2 separata biljetter. Se även till att boka en bokningsclass med Air china som ger eurobonus poäng.
 

Dr. Miles

Expert
Under sommartid kan du i teorin flyga med Star Alliance hela vägen då Air New Zeeland flyger dit under sommaren. Men om du nu ska maximera så föreslår jag följande. Flyg med SAS till Shanghai, Air china från Shanghai - Sydney och valfritt flyg från Sydney till din destination. Måste bokas på minst 2 separata biljetter. Se även till att boka en bokningsclass med Air china som ger eurobonus poäng.
Eller via Melbourne.
Om jag kommer ihåg rätt, sitter inrikes- & utrikesterminalerna ihop på Melbourne flygplats men det gör inte på Sydney flygplats.
På Sydney flygplats ligger inrikes- & utrikesterminalerna på olika sidor av landningsbanan.
 
Last edited:
Toppen