Senaste nytt

Hur man tar sig från Hilton London Tower Bridge till Conrad St James’ Park

doc

Medlem
Efter en natt på Hilton Tower Bridge sitter jag och @Tommy och äter frukost i restaurangen. Vädret är fint och våra planer för dagen är att vi ska ta oss till Conrad St James’ Park. Vi överväger att promenera, men inser snabbt att en sådan resa innehåller alldeles för lite flyg. Klockan närmar sig 9:15 när vi inser luckan i planeringen. London City Airport är onekligen närmaste flygplats, varför vi kollar på avgångar därifrån i Flightradar24. Det går inte så många flyg eftersom det är lördag, men vi inser att vi hinner med BA8752 till Belfast City Airport med avgång 11:35. Jag förslår det till Tommy och då varken han eller jag varit där tidigare beslutar vi enhälligt att den vägen blir det. BA:s hemsida och app strular, men 9:30 är det bokat och klart. Vi beger oss upp till hotellrummet och jag bokar returresan samtidigt som jag borstar tänderna. I stressen över att få allt klart är det nära att segmentet tillbaka till England bokads från Belfasts andra flygplats, Belfast International Airport. Felet upptäckts dock i tid och returen bokas med Easyjet från Belfast City Airport till London Gatwick. När allt är packat checkar vi in på flygen i hissen ned till hotellets lobby. Efter en snabb utcheckning sitter vi så i en Bolt på väg mot London Citys flygplats. Vi kommer fram en timma före avgång och andas ut lite. Planet är helt fullt, men trots den korta flygtiden och att vi sitter i ekonomi serveras vi gratis dryck och får ett val mellan lite chips eller en müslibar.

4c084dd84390a5150f5a3d624d6b72f6.jpg



Nu är vi framme på Belfast City Airport och det blir lunch i Aspire-loungen i väntan på nästa flyg. Vi passar på att boka Gatwick express från flygplatsen till Victoria station som ligger nära Conrad St James’ Park. Uppdaterar så småningom. Trevlig lördag så länge.

ea3523f849c2b66b524830eae613720a.jpg
 

doc

Medlem
Efter en försening på cirka 50 minuter sitter vi så på tåget från Gatwick Airport till Victoria Station. Vi räknar med att anlända till hotellet lagom till Evening Cocktails i hotellets lounge. Imorgon väntar hemresan till Stockholm (via Helsingfors såklart).
 
Toppen