Senaste nytt

Hur man lägger till bilder i en reserapport

Test
MIA 02.jpg

Ofta jag får felmeddelanden när jag försöker posta bilder trots screenprint för att minska storleken

Attachments

• Screenshot_20250507_201456_Chrome.jpg
    Screenshot_20250507_201456_Chrome.jpg
    455,6 KB · Visningar: 56
Jag får felmeddelande även då (lol) , men ser nu att det är min 200MP kamera som tar bilder i filformat som forumet inte klarar av om man inte minskar bildstorleken , raskaste sättet är att göra en screenshot men man tappar ju skärpa , Photoshop har en funktion för att göra om bilder för forum för göra det där , jag la 30 minuter på inlägg som inte gick att posta och jag tröttnade ...

Attachments

• Screenshot_20250508_130012_Gallery.jpg
    Screenshot_20250508_130012_Gallery.jpg
    408,4 KB · Visningar: 11
Jag får felmeddelande även då (lol) , men ser nu att det är min 200MP kamera som tar bilder i filformat som forumet inte klarar av om man inte minskar bildstorleken , raskaste sättet är att göra en screenshot men man tappar ju skärpa , Photoshop har en funktion för att göra om bilder för forum för göra det där , jag la 30 minuter på inlägg som inte gick att posta och jag tröttnade ...
Du öppnar en fil i PS -> spara som -> minsta möjliga -> klart. Senast jag gjorde detta för en reserapport i detta forum tog det max tio minuter för ett femtiotal bilder.

Kör man Windows kan man installera PowerTools som (bland massor med annat nyttigt) ger en högerklicks ”Image Resizer”, så man kan skapa mindre kopior av flera bilder på en gång.

Toppen