Senaste nytt

Hur många SAS Eurobonus statuspoäng ger Amex Centurion?

Vad har Amex centurion med SAS mastercards förändring att göra? :rolleyes:
hur många baspoäng man får av det, dvs det jag frågade. jag har 40k jag fått av centurion men är osäker på om det är 20k.

det jag undrar är hur mycket jag behöver handla på det nya mastercard för att komma upp i 90k. därav frågan.

Centurion ger väl EBG, dvs. 45k baspoäng.
det jag inte får ihop för har bara 40k. (tror det kan vara så att man inte får några poäng utöver 20k från sas elite men då förstår jag inte varför jag har 40k. kan vara att jag hade 20k från mitt elite innan & sen att dom gjorde ett nytt nu för jag skaffade centurion i år ev.)

det jag inte får ihop för har bara 40k. (tror det kan vara så att man inte får några poäng utöver 20k från sas elite men då förstår jag inte varför jag har 40k. kan vara att jag hade 20k från mitt elite innan & sen att dom gjorde ett nytt nu för jag skaffade centurion i år ev.)

Lite OT kanske men fungerar det inte på samma sätt som status i hotellprogrammen osv. via Amex. Dvs. du får statusen EBG men inte några poäng - dvs. vill du nå EBD så hjälper inte Centurion på traven?

Lite OT kanske men fungerar det inte på samma sätt som status i hotellprogrammen osv. via Amex. Dvs. du får statusen EBG men inte några poäng - dvs. vill du nå EBD så hjälper inte Centurion på traven?
yeah var det jag trodde det är nog bara att det råkat bli 2x sas elite i år.

skulle inte kalla det ot då frågan är ställd i korrelation med ifall det skulle vara värt för mig att skaffa mastercard igen. 50k poäng kan man säkert skrapa ihop men 70k känns lite väl ovärt.

Last edited:
yeah var det jag trodde det är nog bara att det råkat bli 2x sas elite i år.

skulle inte kalla det ot då frågan är ställd i korrelation med ifall det skulle vara värt för mig att skaffa mastercard igen. 50k poäng kan man säkert skrapa ihop men 70k känns lite väl ovärt.

Har du tänkt skrapa ihop 90k statuspoäng för att uppnå EBD genom kreditkort utan att flyga en enda gång med SAS vet jag inte om EBD är något du behöver eftersträva. Är det värt så mycket för att dina EB-poäng aldrig ska bli gamla eller vad är målet med att bli EBD?

Toppen