Senaste nytt

Hur många nätter per år bor du på hotell?

Hur många nätter per år bor du på hotell?


  • Total voters
    103

Gweilo_2

Medlem
så få som möjligt....men brukar landa på ca 20-40 per år. Tyvärr har de industriområden jag besöker rätt trista alternativ, typ stadshotell, som iofs kan bjuda på intressanta upplevelser, men inget att skriva hem om.
 

jonten

Medlem
Förra året låg jag nog 100-120 nätter på hotell, 100 i tjänsten och resten privat (en del bonusnätter så klart)
Scandic & Best Western får flest nätter, högsta statusnivån hos bägge.
Uppgradering, lättare att få ju färre nätter man bor. 1 natt och sen incheckning ger garanterat en uppgradering
Best Westerns finare hotell är mer generösa än Scandics, Scandic har ju iofs ingen uttalad uppgraderingspolicy.
 
K

KavlingeDude

Guest
- Hur stor del är jobb och hur mycket är privat?

Mellan 50 - 100 i jobb och 20 privat

- Vilka kedjor använder du främst?

SPG är förstahandsval, sedan IHG eller Marriot.

- Ditt bästa tips att ordna uppgradering

Betala :) Annars så om du bokar det dyraste std rummet (kostar i regel lite och ingenting i jmf med ett billigare) ökar chansen till en bättre uppgradering. Eller så använder du samma ställe varje gång. Alltid kul att få ett leende med ens namn uttalat " Welcome back sir" :)
 

erc

Medlem
Samtliga mina 30-50 hotellnätter per år är privata.

Förlägger den absoluta merparten till Rezidor och då främst Radisson Blu. Innehar Club Carlson Gold-status.
Strönätter på Accor (innhar Platinum som alla andra...), Nordic Choice (blue), Elite (vit) och Scandic (1st floor).
Trots HHonors Gold-status i en herrans massa år har jag ännu aldrig bott en natt på ett Hiltonhotell... Än. Ändrar på det i sommar med åtmonstone en natt på Hilton Chicago O'Hare airport.
När jag bor i min lilla favoritort i Tyrolen blir det familjeägt Gasthaus utan komplicerade förmånsnivåer. Där får jag istället bonusar på helt vänskaplig basis.
Har även hyrt semesterbostad i USA genom Home Away och testar AirBnB nu i vår.

Har ett underbart track-record vad gäller uppgraderingar på Radisson Blu. Än har jag aldrig bott i den rumskategori jag bokat. Bokar ofta 4-4-2 eller 2-4-1 och meddelar ett vänligt önskemål om att få guldstatusen uppmärksammad redan vid bokningen. Bokar i princip alltid på clubcarlson.com även om det blir några undantag i år där zleepinghotels.se erbjudit markant lägre priser.

Att hänvisa till "a very special anniversary occasion" brukar göra uppgraderingarna än generösare - även utanför Rezidor-världen.
 
Toppen