Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Min Been app säger 92 länder och 32 amerikanska delstater. Personligen räknar jag dock inte alla som länder, som ex Skottland, Svalbard och Färöarna. Kommer nog ta 1-3 år till innan jag är uppe i 100, men kommer lägga till Brunei nu till helgen och Bosnien lite senare i maj. Sen får vi se vad det blir till hösten.

Enligt "been" så 52 inkl Sverige ;)
Men då ligger ju platser som Hong Kong, Macau, Falklandsöarna, Puerto Rico, Turks och Caicosöarna och Antarktis med så 47 "riktiga" kanske :)

Europa: Belgien, Danmark, Finland, Grekland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Spanien, Tjeckien, Turkiet, Tyskland, Vatikanstaten, Österrike

Asien: Förenade Arabemiraterna, Japan, Jordanien, Kambodja, Kina, Malaysia, Oman, Singapore, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Vietnam

Nordamerika: Bahamas, Belize, Caymanöarna, Honduras, Kanada, Mexico, USA

Sydamerika: Argentina, Chile, Peru, Uruguay

Oceanien: Australien, Nya Zeeland

IMG_6236.jpg

Angående stater i USA så har 36 stater avverkats hittills med

Last edited:
Nytt år - ny sammanställning! Fetmarkerade länder är nya 2017.
- Andorra
- Österrike
- Belgien
- Tjeckien
- Danmark
- Storbritannien (England, Skottland, Gibraltar)
- Malta
- Frankrike
- Tyskland
- Ungern
- Italien
- Liechtenstein
- Luxembourg
- Norge (Mainland, Svalbard)
- Slovakien
- Spanien
- Sverige
- Schweiz
- Nederländerna
- Grekland

Nordamerika
- USA (3 delstater)

Asien
- Kina (Mainland, Hong Kong, Macau)
- Singapore
- Thailand
- Qatar

Afrika
- Tunisien
- Sydafrika

Oceanien
- Nya Zealand

= 28 länder

Har alltså 6.5år på mig att klara 22 nya länder för att uppnå mitt personliga mål på 50 länder innan jag fyller 30. Jag kämpar på :)

Traditionen fortsätter... Nya länder är fetmarkerade :)

Europa

- Andorra
- Österrike
- Belgien
- Tjeckien
- Danmark (Färöarna)
- Storbritannien (England, Skottland, Gibraltar)
- Malta
- Frankrike
- Tyskland
- Ungern
- Italien
- Liechtenstein
- Luxembourg
- Norge (Mainland, Svalbard)
- Slovakien
- Spanien
- Sverige
- Schweiz
- Nederländerna
- Grekland
- Makedonien

Nordamerika
- USA (4 delstater) (+1 2018)

Asien
- Kina (Mainland, Hong Kong, Macau)
- Singapore
- Thailand
- Qatar
- Indonesien
- Sydkorea

Afrika
- Tunisien
- Sydafrika

Oceanien
- Nya Zealand

= 31 länder (Svalbard, Färöarna etc räknas inte med).

Har redan 10 nya länder inbokade nästa år. 2019 Kommer att bli ett härligt reseår!

Har varit i 104 länder enligt FN-listan. De nya för 2018 är markerade med fetstil.

Albanien, Andorra, Antigua och Barbuda, Argentina, Armenien, Australien, Azerbajdzjan, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgien, Belize, Bosnien och Hercegovina, Brasilien, Brunei, Bulgarien, Burma, Chile, Colombia, Costa Rica, Cypern, Danmark, Dominica, Dominikanska republiken, Egypten, Estland, Fiji, Filippinerna, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Förenta staterna, Georgien, Grekland, Grenada, Haiti, Honduras, Indien, Indonesien, Irland, Island, Italien, Jamaica, Japan, Kambodja, Kanada, Kap Verde, Kina, Kroatien, Kuwait, Laos, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Malaysia, Maldiverna, Malta, Mauritius, Mexiko, Moçambique, Monaco, Montenegro, Namibia, Nederländerna, Norge, Nya Zeeland, Oman, Panama, Paraguay, Polen, Portugal, Qatar, Ryssland, Saint Kitts och Nevis, Saint Lucia, San Marino, Schweiz, Senegal, Serbien, Seychellerna, Singapore, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Sydkorea, Tanzania, Thailand, Tjeckien, Trinidad och Tobago, Turkiet, Tyskland, Ungern, Uruguay, Vanuatu, Vatikanstaten, Venezuela, Vietnam, Vitryssland, Österrike.

Toppen