Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Alla länder utom Grekland besökta för egna pengar.

Besökta länder

1. Japan

2. Finland

3. Norge

4. Danmark

5. Nederländerna

6. Tyskland

7. Österrike

8. Schweiz

9. Slovenien

10. Tjeckien

11. Italien

12. Vatikanen

13. Grekland

14. Frankrike

15. Spanien

16. Portugal, Madeira hör dit

17. Marocko

18. Island

19. Storbritanien, England, Scotland och Wales

20. Canada

21. USA

22. Kina

23. Hong Kong, jag var där 1995

24. Thailand

25. Malaysia

26. Singapore

27. Estland

28. Lettland

29. Ungern

22 länder såhär långt: Sudan, Bangladesh, Turkiet, Finland, Norge, Danmark, Island, Litauen, Storbritannien, Nederländerna, Belgien, Italien, Albanien, Montenegro, Makedonien, Kroatien, Kosovo, Burma/Myanmar, Kina, Thailand, Kambodja och Laos.

43 stycken verkar det bli med reservation för eventuella fel i listan jag utgick från. Har bara räknat länder där jag bott minst ett dygn, annars är det fler.

Har även besökt DDR och Tjeckoslovakien som inte längre finns:)

Bahamas
Belgien
Bosnien
Belize
Bulgarien
Cypern
Danmark
England
Estland
Finland
Frankrike
Grekland
Hongkong (Kina)
Indonesien
Italien
Japan
Jordanien
Lettland
Lichtenstein
Litauen
Luxemburg
Malaysia
Malta
Mexico
Monaco
Nederländerna
Norge
Oman
Ryssland
Schweiz
Serbien
Singapore
Slovakien
Spanien
Thailand
Tjeckien
Turkiet
Tyskland
Ungern
USA
UAE
Vietnam
Österrike

Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Spanien, Italien, England, Estland, Cypern, Kanada, USA.

Endast 14 länder, å andra sidan har man mycket att se och resa till och det är ju positivt.

• Gilla
Reactions: Gus
51. Öst- och Västtyskland borträknat.

Belgien, Brasilien, Cypern, Danmark, Filippinerna, Finland, Frankrike, Förenade arabemiraten, Grekland, Hong Kong, Indonesien, Italien, Japan, Kanada, Kazakhstan, Kina, Kroatien, Litauen, Luxemburg, Malta, Malaysia, Monaco, Montenegro, Mozambique, Namibia, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Puerto Rico, Qatar, Rumänien, Ryssland, San Marino, Schweiz, Serbien, Singapore, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbrittanien, Sydafrika, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Tjeckien, Turkiet, Tyskland, USA, Venezuela, Österrike

30+ länder.
Har även fått upp reslusten för tjejen vilket är kul.
Letar dock efter en karta som nedan där vi kan måla i vart vi har varit (en färg för mig, en för henne och en där vi båda har varit).
Har inte hittat någon som är snygg, är det någon som har förslag på var man kan köpa denna (eller har möjlighet att göra den så stor att man kan lämna in den för tryck?).
Målet är att ha den på väggen i en storlek av ca 50x70 cm
map-jpg.jpg

Letar dock efter en karta som nedan där vi kan måla i vart vi har varit (en färg för mig, en för henne och en där vi båda har varit).
Har inte hittat någon som är snygg, är det någon som har förslag på var man kan köpa denna (eller har möjlighet att göra den så stor att man kan lämna in den för tryck?).
Målet är att ha den på väggen i en storlek av ca 50x70 cm
Bildgoogla "world map" eller "världskarta" så hittar du massvis. Allt ifrån högupplösta bilder som du kan ladda hem och "lämna för utskrift" till de som säljer "riktiga" kartor i diverse prisklasser och storlekar. En svensk site är:

Köp posters, affischer och väggdekoration på AllPosters.se

Sen kanske det är bättre med korta "knappnålar" i tre olika färger. Då slipper ni måla om då ett nytt "gemensamt land" "blir till".

Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Slovenien, Tjeckien, Italien, Frankrike, Monaco, Spanien, Österrike, Schweiz, Liechtenstein, Luxemburg, Storbritannien, USA, Thailand, Tyskland, Grekland,
Belgien, Nederländerna, Japan, Malaysia, Kina, Singapore, Serbien, Ryssland, Brasilien, Sydkorea, Kanada, Australien, Portugal, Indonesien
(38)

Har även Grönland, Åland, Curacao, Aruba, Hong Kong, Macau, Guam (7) som är självstyrande eller overseas territories men inte helt självständiga.

Toppen