Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Europa
- Andorra
- Österrike
- Belgien
- Tjeckien
- Danmark
- Storbritannien (England, Skottland, Gibraltar)
- Malta
- Frankrike
- Tyskland
- Ungern
- Italien
- Liechtenstein
- Luxembourg
- Malta
- Norge (Mainland, Svalbard från och med 29/2)
- Slovakien
- Spanien
- Sverige
- Schweiz
- Nederländerna

Asien
- Kina (Mainland, Hong Kong, Macau)

Afrika
- Tunisien

Totalt: 22 länder

Snittar alltså ett nytt land per år. Dags att öka detta snittet då vill nå 50 länder innan jag fyller 30 år iaf.
Sorry att behöva meddela att du råkat tagit med Malta två gånger.

28 stycken!
Europa
Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Portugal, England, Nordirland, Irland Schweiz, Italien, Polen, Slovakien, Grekland, Ukraina, Lettland, Estland, Ryssland, Ungern
Resten av världen
Thailand, UAE, Malaysia, Singapore, Australien

Har en resa till Rumänien inbokad i påsk och veckan efter bär det av västerut till Island och USA, så några nya länder kommer in på listan snart!

Uppdaterad

50 st

Algeriet, Australien, Bangladesh, Belgien, Brasilien, Chile, Danmark, Egypten, Estland, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Förenta staterna, Grekland, Indien, Irland, Island, Israel, Italien, Kanada, Lettland, Litauen, Mexiko, Montenegro, Nederländerna, Norge, Nya Zeeland, Oman, Pakistan, Peru, Rumänien, Ryssland, San Marino, Saudi Arabien, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Thailand, Tjeckien, Tunisien, Turkiet, Tyskland, Ungern, Vatikanstaten, Venezuela, Österrike.

Och några som inte finns mer men besöktes när de fanns: Sovjetunionen, Öst-Tyskland, Väst-Tyskland, Tjeckoslovakien. Och några med special status: Svalbard, Gibraltar och Hongkong.

28 stycken!
Europa
Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Portugal, England, Nordirland, Irland Schweiz, Italien, Polen, Slovakien, Grekland, Ukraina, Lettland, Estland, Ryssland, Ungern
Resten av världen
Thailand, UAE, Malaysia, Singapore, Australien

Har en resa till Rumänien inbokad i påsk och veckan efter bär det av västerut till Island och USA, så några nya länder kommer in på listan snart!
Du får slå ihop England och Nordirland till Storbritannien. Dra av ett.

Se där... 39 stycken (40 st med Sverige inräknat) varav mitt 40:e land som jag ej är född i kommer att om strax över två månader bli... Filippinerna! :cool:

Belgien
Bulgarien
Cayman Islands
Costa Rica
Danmark
Dominikanska Republiken
England
Estland
Finland
Frankrike
Grekland
Holland
Indonesien
Italien
Kambodja
Kina/Hong Kong
Kroatien
Makedonien
Malaysia
Mexico
Norge
Polen
Puerto Rico
Rumänien
Ryssland
Schweiz
Serbien
Singapore
Slovakien
Spanien
SVERIGE
Taiwan
Thailand
Tjeckien
Turkiet
Tyskland
Ungern
USA
Vietnam
Österrike

Det tar sig... :D

Skriver till er alla från mitt nya land, nr 45, Polen! Hälsningar från Warsawa (om någon har bra tips om staden så välkomnar jag dessa!) Har även Tjeckien, Slovakien, Österrike, Madagascar inbokade i år =) 49 innan året är slut med andra ord!

Skriver till er alla från mitt nya land, nr 45, Polen! Hälsningar från Warsawa (om någon har bra tips om staden så välkomnar jag dessa!) Har även Tjeckien, Slovakien, Österrike, Madagascar inbokade i år =) 49 innan året är slut med andra ord!

I gamla stan på torget finns det en sjukt vidrigt bra restaurang med de största schnitzlarna som jag har sett och de serveras med en citron och en massa pommes för inte alls mycket. Garanterat under hundringen (SEK)...
Till det beställer man en jättestor öl för om det var någon Zloty mer eller mindre än schnitzeln.
Väl värt ett besök då både maten är fantastisk och priserna hutlöst låga. :D

Besök även krigsmonumentet kvällstid som ligger invid en av Warszawas mer berömda parker mittemot regeringsbyggnaden där krigsmonumentet för "The unknown soldier" ligger begravd och som har en massa minnesplaketter för alla slag som Polen har deltagit i.
Detta monument vaktas dygnet runt av två soldater samt att de har en brinnande fackla som brinner dygnet runt.
Har du tur så tajmar du in vaktavlösningen som är rätt mäktig. :)

upload_2016-4-24_8-15-22.png

65 lande (opdateret med Argentina og Philippines på forskud (næste måned). Har været i alle de nye lande i det gamle Jugoslavien, derfor er de alle talt med.

30 länder.
Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrike, Spanien, Italien, Grekland, Portugal, Schweiz, Österrike, Tjeckien, Ungern, Ukraina, Ryssland, Estland, Turkiet, Irland, Storbritannien(endast England),
USA, Mexiko, Kanada, Malaysia, Thailand, Australien, Japan, Kina, Kap Verde
2 nya på G under 2016(Kroatien & Sydafrika)

Toppen