Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Det är uppenbart att jag besöker samma länder alldeles för ofta, får minsann ge mig ut på lite nya äventyr. Dock är ju redan nu 4 av 5 planerade resor för 2019 till länder där man redan varit.
 

Attachments

  • besökta_länder.jpg
    besökta_länder.jpg
    28,9 KB · Visningar: 334
  • Gilla
Reactions: Gus

Gerad88

Medlem
Aruba, Belgien, Bulgarien, Danmark, England, Finland, Frankrike, Grekland, Holland, Italien, Irland, Kroatien, Kina, Kanada, Malta, Mexiko,Norge, Polen, Spanien, Slovakien, Schweiz,Tyskland,Tjeckien, Thailand, Österrike, USA, Ungern,

27st
 
33 länder med ganska bra spridning.

Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Storbritannien, Frankrike, Luxemburg, Österrike, Kroatien, Spanien, Italien, Vatikanstaten, Grekland, Monaco, Bulgarien, Tjeckien, USA, Peru, Kenya, Tanzania, Malawi, Zambia, Zimbabwe, Israel, Kina, Thailand, Vietnam, Singapore, Malaysia och Indonesien


amCharts (1).jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mr_H

Medlem
1 Norge
2 Danmark
3 Finland
4 Storbritannien
5 Tyskland
6 Frankrike
7 Spanien
8 Portugal
9 Holland
10 Italien
11 Vatikanstaten
12 Österrike
13 Tjeckien
14 Slovenien
15 Kroatien
16 Bosnien
17 Grekland
18 Estland
19 Polen
20 Ryssland
21 Mongoliet
22 Kina
23 USA
24 UAE
25 Luxemburg
26 Schweiz
27 Litauen
28 Thailand

Målet för året är att addera åtminstone 3 länder till listan, helst fler.
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Andorra
Australien
Belgien
Bulgarien
Danmark
Estland
Filippinerna
Finland
Frankrike
Grekland
Holland
Indonesien
Irland
Italien
Japan
Kina
Luxemburg
Malaysia
Monaco
Myanmar
Nepal
Norge
Polen
Schweiz
Singapore
Spanien
Storbritannien
Sverige
Taiwan
Thailand
Tjeckien
Turkiet
Tyskland
Ukraina
Ungern
USA
Vatikanstaten
Österrike
Vietnam

39

Bott i
Kina
Malaysia
Sverige
Tyskland
USA

Bara bytt plan i
Indien, Ryssland, Sydkorea, Qatar och förenade arabemiraten.

Land som inte finns längre; DDR

Tillkommit sedan 2013
Bulgarien
Myanmar
Nepal
Taiwan
Turkiet
Ukraina

Edit : Lade till länder jag bott i
 
Last edited:

Gus

Medlem
Jag borträknde ländernsom jag bara bytt flyg. Räknas det? Då blir min karta mycket större men tycker det ärmlite fel :)
De länderna räknas inte. Minst några timmar inne i själva landet bör det vara :).

Bara bytt plan i
Indien, Ryssland, Sydkorea, Qatar och förenade arabemiraten.
Försök i framtiden att boka in flera timmars mellanlandning när du flyger så du hinner åka in i landet. Det är det mest tids- och kostnadseffektiva sättet att besöka många länder! :)
 

marbe166

Medlem
I ordning (tror jag): SWE, DEN, NOR, FRG (GER), NED, BEL, GBR, FIN, LAT, POL, EST, ITA, FRA, ESP, POR, UAE, CAN, SUI
= 18 (FRG och GER endast räknat en gång)

2014 kommer THA, MAS och SIN definitivt läggas till listan och troligen även AUT och GEO som planeringen ser ut nu.

THA, MAS, SIN och AUT är nu avverkade, samt även IRL, så nu är siffran uppe i 23. GEO är planerat för månadsskiftet sep-okt.

GEO lades till enligt plan och under 2015 tillfördes LUX och USA, vilket ger aktuell siffra 26. .
Sedan dess har även MKD, ISL, CRO och BIH lagts till, så nu ligger jag på 30. I år är planen (hittills) att lägga till KOS, MLT och SLO.

KOS tillagt, SLO borttaget från planen. Dagens siffra: 31.
 

MTheC

Medlem
Jag använder "been"-appen och enligt den har jag 169st länder/territorier. Vid påsk kommer ett nytt "land" tillkomma genom Taiwan (kan självklart diskuteras om det är ett land men enligt "beenapp" så räknas den. Hoppas få till något mer under 2019 men börjar bli svårt med nya länder/territorier som jag vill besöka som jag inte redan varit (för att inte nämna alla de ställen jag varit på som jag inte ville besöka ens en gång).
1554279496803.png
 
Toppen