Senaste nytt

Hur många kort av resp. färg per SAS-flygning?

LHR är nog en annan destination med relativt många statusresenärer. De gånger jag rest med SK på fredagem hem från London så har det varit "hur har din vecka varit" "skall bli skönt att komma hem till familjen" etc etc mellan olika pax
Vad tror ni om Bryssel med alla tjänstemän som skall åka fram och tillbaka?

SK3610 (som egentligen är LH808, jag fuskar lite här) är den statustätaste flighten jag har åkt tillräckligt många gånger för att tycka att jag har nåt slags statistiskt underlag. Det är alltså sista avgången på dan FRA-ARN, för dom som inte har haft "nöjet" att åka den för många gånger redan.

Det är ju, i teorin, prioritet på ombordstigningen i Frankfurt, men dom enda som inte har minst guldstatus på den flighten brukar vara nån eventuell barnfamilj som ändå får gå först :)

pitch, Lufthansa i FRA är stenhårda vid boardingen. Jag åkte denna i måndags och antalet C-klass, SEN, HON och Star Gold (säkert mycket EBG) var väldigt högt. En stackars Miles & More FTL fick bryskt vänta, och var inte nöjd. Men, utropet var tydligt och det visar sig åter att DYKWIA inte funkar :)

Där ser man. Jag har aldrig sett nån försöka sig på den approachen just där. Det brukar ju knappt ens hinna bli kö, dom flesta verkar veta när planet faktiskt går och trillar in i spridda skurar från loungerna runt hörnet.

Sen (helt OT förstås) tycker jag visserligen att FTL är en coolare status än SEN.
FTL == Faster Than Light, medans SEN, tjaa, det låter ju ganska långsamt...

Där ser man. Jag har aldrig sett nån försöka sig på den approachen just där. Det brukar ju knappt ens hinna bli kö, dom flesta verkar veta när planet faktiskt går och trillar in i spridda skurar från loungerna runt hörnet.

Sen (helt OT förstås) tycker jag visserligen att FTL är en coolare status än SEN.

SEN kanske säger en del om folket

SEN kanske säger en del om folket

Tur att jag sällan är SEN då :)

Toppen