Senaste nytt

Hur många flighter per år flyger du?

Hur många flighter per år flyger du?

  • 0-10 flighter

    Votes: 22 9,8%
  • 10-25 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 25-50 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 50-100 flighter

    Votes: 62 27,6%
  • 100-200 flighter

    Votes: 21 9,3%
  • Mer än 200 flighter

    Votes: 8 3,6%

  • Total voters
    225

Senator

Moderator
Jag pendlar mellan ARN-LHR-ZRH + enstaka OSL resor med BA, LX och vissa LH/SK sträckor. Det blir i snitt 12 segment per månad skulle jag gissa. Intercont reser jag enbart för skojs skuld; i år har det redan blivit 4 resor till USA/Karibien med en till bokat. Skulle nog gärna vilja ha några Intercont jobbresor igen.

2009 och 2010, blev det väsentlig flera Intercont resor; ca 15 per år till udda ställen i Afrika och som Iran/Saudiarabien.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Mitt resande ligger någonstans mellan 40-50 flighter per år. Mestadels är till/från och inom Asien.
Enstaka resor inom Europa förekommer.
 

HansO

Medlem
Upp mot 150 flighter om året blir det. Mest med SAS inrikes där jag har travell pass. Dessutom blir det resor i Europa samt runt 4 långresor per år. På långresorna försöker jag åka SAS men det är inte alltid det funkar p.g.a deras sena ankomsttid till ex. Bangkok eftersom anslutningsflygen redan avgått om man skall vidare.
 

niksal

Medlem
Beror från år till år, men oftast ca 100 flighter per år. Mest blir det inom Norden från HEL till ARN/OSL/CPH men också ibland till GOT/TRD/BLL etc. Privat brukar det bli en longhaul per år, och några inom europa. Privat håller jag mig alltid till *A då jag är EBG, men på arbetsresor är det "billigast möjligt" som gäller. Det leder till otaliga timmar extra tid om mötet slutat tidigt, alternativt till att man måste avbryta för tidigt då man måste hinna till flyget. Flexibla biljetter, travel pass etc vill inte min arbetsgivare höra om.

Tidigare var det nästan bara SK/KF som jag flög, men nu har konkurrenterna blivit agressivare med prissättningen, så nu är det ca 50% SK/KF, 25% AY och 25% DY. Hatar det verkligen, då jag då på 50% av flighterna inte kan använda lounge & fast track.
 

Johannes

Medlem
Jobbar för ett brittiskt företag inom norden, blir mycket bil, men också med GOT som bas OSL, ARN, UME, LLA, KRN, GVA, LHR, BHX, CPH, TOS, TRD, HEL, VAA, OUL, BGO, BMA mm. SK, BA, KF, CF (gråter nästan när de blir JZ), TF, AY, DY (mer och mer, kan inte motivera att flyga SK till ARN längre)...

25 turer på år ungefär
 
Skärmavbild 2011-10-11 kl. 10.24.11.jpg

Lagom galet gäng som besöker BusinessClass.se :D

(hur många flyger fler än 10 gånger per år på andra reseforum?)
 

GOTATH

Medlem
Flyger för lite i alla fall...:) blir cirka 30 segment per år och då nästan uteslutande got-ath. Brukar bli en long haul till usa nån gång per år också.
 
Detta är första året jag flyger i tjänsten (2010-2011). Ligger på mellan 50-70 flygningar per år. Mest till CPH, sen ett antal inrikes, någon till OSL, plus någon till MUC, FRA, LUX. Nästa år ska jag försöka komma iväg på lite privata resor också. Mitt problem är att jag inte har någon att resa med och jag gillar inte mitt eget sällskap :)
 

Dr. Miles

Expert
Detta är första året jag flyger i tjänsten (2010-2011). Ligger på mellan 50-70 flygningar per år. Mest till CPH, sen ett antal inrikes, någon till OSL, plus någon till MUC, FRA, LUX. Nästa år ska jag försöka komma iväg på lite privata resor också. Mitt problem är att jag inte har någon att resa med och jag gillar inte mitt eget sällskap :)

Vänta bara. ;)
Så fort det blir 3 i familjen hittar du inga bonusplatser i premiumkabiner längre.
 
Toppen