Senaste nytt

Hur många får/kan man ta med in i loungen, egentligen?

I maj blir vi ett större sällskap ut från CPH. Tar med sönerna med respektive familj till Portugal några dagar
Vi blir således 6 vuxna och 4 barn.
Jag har EBD samt Senator kort, hustrun EBG.
Så visst är vi "närmaste "familj" men till antal snarare en germansk folkvandring.
Vad tror du om chanserna att bli insläppta?
Kan det underlätta om vi erbjuder att dela upp oss. Sönerna och jag i Gold loungen övriga i business?

Ut från LIS räknar jag med att det inte ens är lönt att fråga.
Synd för det är en trevlig lounge.
I CPH borde det inte vara problem. Men som jag brukar säga, Be någon annan gästa om det strular.

I maj blir vi ett större sällskap ut från CPH. Tar med sönerna med respektive familj till Portugal några dagar
Vi blir således 6 vuxna och 4 barn.
Jag har EBD samt Senator kort, hustrun EBG.
Så visst är vi "närmaste "familj" men till antal snarare en germansk folkvandring.
Vad tror du om chanserna att bli insläppta?
Kan det underlätta om vi erbjuder att dela upp oss. Sönerna och jag i Gold loungen övriga i business?

Ut från LIS räknar jag med att det inte ens är lönt att fråga.
Synd för det är en trevlig lounge.

Med ett EBD och ett EBG ska det inte vara några som helst problem när det faktiskt är närstående vi pratar om.

Med ett EBD och ett EBG ska det inte vara några som helst problem när det faktiskt är närstående vi pratar om.

Åjo, det är inte enligt reglerna!

Barnbarn och barns partners räknas inte som närstående enligt SAS. I exemplet kommer TS med hustru, deras två söner och en valfri ytterligare person in i loungen på CPH (totalt 5 av 10 pers). I LIS kommer TS med hustru och två valfria ytterligare personer in i loungen (totalt 4 av 10 pers).

Om TS däremot "kastar om" kort och boardingkort inom sällskapet kommer alla 10 in i loungen på CPH, men det vore oärligt att tipsa om hur man fuskar :)

Finns det nån tråd där man kan be om hjälp med gästning? Är EBG och flyger med två statuslösa vänner till Köpenhamn torsdag den 9 april strax efter lunch och vill gärna få med mig båda in i nån av SAS-loungerna. Eller brukar SAS vara schyssta med att släppa in en extra ibland?

Finns det nån tråd där man kan be om hjälp med gästning? Är EBG och flyger med två statuslösa vänner till Köpenhamn torsdag den 9 april strax efter lunch och vill gärna få med mig båda in i nån av SAS-loungerna. Eller brukar SAS vara schyssta med att släppa in en extra ibland?
Här är det upp till Loungevärden, och hur pass känd du är hos hen.
Ni kan ju köpa in den tredje i värsta fall.

Toppen