Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Tack! Blev osäker med anledning av nedanstående spec från LH och FlightAware.
(Blev helt avbokad och fick boka helt ny resa där den var specad med stoppet i BKK, om det nu gör någon skillnad)

//EJ
Din biljett är flighten FRA-HKG, det blir inte mer poäng om de flyger en omväg eller stannar för "tekniskt stopp" på vägen. Skulle det där emot vara nytt flight nummer från BKK skulle det räknas som ny flygning.

Hej,

Ska börja resa till Sydafrika en del (månadsbasis som det verkar) och funderar på om jag ska flyga med Star Alliance för att maxa poäng (EBG) eller bygga upp OneWorld parallellt. Försökte räkna poäng som jag kan tjäna hos SAS när jag flyger Lufthansa ner. Om jag lyckas boka en 100% biljett för Longhaul blir det alltså 5380 EBP FRA-JNB, plus korta hoppet. Stämmer det?

Hej,

Ska börja resa till Sydafrika en del (månadsbasis som det verkar) och funderar på om jag ska flyga med Star Alliance för att maxa poäng (EBG) eller bygga upp OneWorld parallellt. Försökte räkna poäng som jag kan tjäna hos SAS när jag flyger Lufthansa ner. Om jag lyckas boka en 100% biljett för Longhaul blir det alltså 5380 EBP FRA-JNB, plus korta hoppet. Stämmer det?

Star Alliance har du alternativet Swiss, Lufthansa och Ethiopian. Rutten ARN-FRA-JNB med 100% intjäning borde ge 900 + 5400. Det rundas upp till närmaste hundratal.

Hej,

Det avrundas uppåt till närmsta 100-tal. Men annars låter det rimligt

Taget. Då kommer varje T/R ge mig upp till 12k beroende på klassen mellan ARN och FRA/ZHR. Flyger helst tyskt då det är enkelt med byten, men Ethiopian kanske man ska testa någon gång bara för att se en annan flygplats också.

Tack för hjälpen :)

Fick besked idag om en uppgradering till bokningsklass A från ARN-EWR. Minns inte riktigt statusintjäningen med SAS för denna rutt i nya bokningsklassen. Någon som har det i ryggraden?

Fick besked idag om en uppgradering till bokningsklass A från ARN-EWR. Minns inte riktigt statusintjäningen med SAS för denna rutt i nya bokningsklassen. Någon som har det i ryggraden?
Googla "sas points chart" så får du svaret. Det är ju ej plus bokningsklass, men A är billigaste plus iaf.

Är det alltid ”Plus smart” man får vid uppgradering genom bid? Är ju väsentligt stor skillnad o poångintjäning mellan smart och pro.
Nej.
Har man budat på Business får man förstås inte Plus. Därmed inte ”alltid”…

Du får lägsta bokningsklassen som du uppgraderats till och därmed lägsta poängsumman.

Toppen