Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Vad ska jag multiplicera med?
Nu tar man och går till Tjäna poäng - SAS och väljer det bolag man ska flyga med på respektive sträcka. För att lista ut intjäningen tittar på efter den kolumn som motsvarar full flex ekonomi (eller bara ekonomi om full flex inte listas). Denna kolumn är normalt sett 100%. Om det där står min 300 och i en low economy står min 150, så ger low economy 50% av flugna miles.

Business är normalt sett 200% men även där kan det variera. Air Canada har tex två bokningsklasser för business som bara ger 100%.

Nu är det bara att multiplicera varje sträcka med sin respektive multiplikator man fått fram och summera. Sedan saken är klar. Om din flugna sträcka är mindre än tabellen anger (tex du har flugit 75 miles men det står min 300) så ska du räkna med min-värdet från tabellen.

Om du faktiskt flyger med SAS så får du alltid minst 100% av flugna miles. I plus och business får du 200%.

Hm, förstår inte riktigt hur jag ska räkna ut detta. Jag har bara kommit så långt som till första steget att via Great Circle mapper Great Circle Mapper och fått fram en sträcka för ARN-DME-SIN på 6000 miles sedan lyckas jag inte klura ut hur jag ska göra för att räkna ut poängintjäning tur och retur för en ekonomi resp poäng för business EuroBonus-partner – Singapore Airlines | SAS

Ngn som kan hjälpa mig? Stort tack på förhand!

Hm, förstår inte riktigt hur jag ska räkna ut detta. Jag har bara kommit så långt som till första steget att via Great Circle mapper Great Circle Mapper och fått fram en sträcka för ARN-DME-SIN på 6000 miles sedan lyckas jag inte klura ut hur jag ska göra för att räkna ut poängintjäning tur och retur för en ekonomi resp poäng för business EuroBonus-partner – Singapore Airlines | SAS

Ngn som kan hjälpa mig? Stort tack på förhand!
Det är detta du multiplicerar med
upload_2019-3-8_13-22-16.png

Om det är 6000 miles och du multiplicerar med 100% blir det 6000 miles. Mulitplicera med 150% och det blir 9000 poäng.

Det är i sin ordning. Precis som @efk säger. Flyger du med ett bolag inom *A eller partner i en bokningsklass som berättigar till poäng till EB så blir det baspoäng.
Välj i rullistan aktuellt bolag så ser du vilka bokningsklasser som ger poäng samt till vilken nivå Tjäna in EuroBonus-poäng | SAS

Denna resan gjorde jag med Thai
Visa bifogad bild 87453

Denna med Lufthansa
Visa bifogad bild 87454
Varför hade jag fått för mig att man bara fick baspoäng på SAS metall?

Toppen