Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Alken

Medlem
Hej!
Sitter och planerar en resa och eftersom jag är smått livrädd för det här med codeshare brukar jag ju försöka undvika det.. Men i detta fall är det svårt att undvika eftersom priset är attraktivt. Kan någon med säkerhet säga hur många EB-poäng jag skulle få för detta?
 

Attachments

  • test codeshare.jpeg
    test codeshare.jpeg
    63 KB · Visningar: 225

ekf

Medlem
Hej!
Sitter och planerar en resa och eftersom jag är smått livrädd för det här med codeshare brukar jag ju försöka undvika det.. Men i detta fall är det svårt att undvika eftersom priset är attraktivt. Kan någon med säkerhet säga hur många EB-poäng jag skulle få för detta?
Lufthansa operated by SAS ger dig poäng för lägst låga Plus, Brussels operated by Lufthansa har jag ingen aning om
 

ekf

Medlem
Lufthansa operated by SAS ger dig poäng för lägst låga Plus, Brussels operated by Lufthansa har jag ingen aning om
SAS-flyget borde ge dig lägst 1500 poäng och Lufthansa-flyget lägst 750 poäng (lägsta intjäning i Business)
Tror inte att jag sett att Lufthansa har 0p-klasser till Eurobonus, vilket Brussels har
 

Rodnt

Medlem
Hej,
Om jag bokar Sas via Lufthansa.com, får jag då EB-poäng + guldbonus enligt poängtabellen?
T ex:
ARN-MUC SAS D
MUC-BOM Lufthansa D

Det borde ge 2500 eurobonuspoäng för flighten till München, eller är jag snett på det?
 

Canadien

Medlem
Hej,
Om jag bokar Sas via Lufthansa.com, får jag då EB-poäng + guldbonus enligt poängtabellen?
T ex:
ARN-MUC SAS D
MUC-BOM Lufthansa D

Det borde ge 2500 eurobonuspoäng för flighten till München, eller är jag snett på det?
På SAS-benet ska du få 25%bonus som EBG, så 2500p ska den ge. På Lufthansabenet så får man inte EBG-bonus utan den torde ge 200% av sträckan i miles till Bombay om det nu är det BOM står för.
 

Rodnt

Medlem
Tack, var osäker på om det kanske blev något fel i ”översättningen” iom att bokningen sker via annat flygbolag. På Lufthansa.com står Sas-flighten som ”LH6227”
 

M.T

Medlem
Lite fundering kring hur många poäng jag får...

ARN-ZRH-MIA Swiss business (P)
MIA-ZRH Swiss business (P), ZRH-ARN SAS Plus (I)

Är EBG.
 
Toppen