Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Som lite Eurobonusnovis just nu och en SAS sida som har fler fel än Theresa May har jag en fråga hur manga poäng det blir till Eurobonus med Lufthansa business saver. Jag har kollat på MAN - FRA/MUC - BSL och detta skall ge 1250 poäng per resväg till Miles & More, men vad blir det till Eurobonus? Jag är bara silver så Inga bonusar.
Du får kolla bokningsklass själv.
upload_2017-5-23_14-18-27.png

Som lite Eurobonusnovis just nu och en SAS sida som har fler fel än Theresa May har jag en fråga hur manga poäng det blir till Eurobonus med Lufthansa business saver. Jag har kollat på MAN - FRA/MUC - BSL och detta skall ge 1250 poäng per resväg till Miles & More, men vad blir det till Eurobonus? Jag är bara silver så Inga bonusar.
Det beror på vilken bokningsklass d är bokad i.
Lufthansa Business Saver är tyvärr inte tillräcklig information.

Du får inga bonusar i Eurobonus oavsett status när du flyger Lufthansa. Jag antar att business saver är biljettklass P eller möjligen Z så isåfall får du 500 resp 750 poäng per flight:

EuroBonus partner – Lufthansa - SAS

Det blev bokat i Z, MAN - FRA - BSL och sen samma rutt tillbaks.

Spännande detta, jag hoppas på så många poäng som möjligt och kommer rapportera resultatet!
Det skulle förvåna mig något oerhört om du inte får 1250 + 1250 + 1250 + 1250 poäng till Eurobonus. Det är fyra stycken "European Cross Border"-ben i Z-klass som vardera ger den fasta summan 1250 p.

Hej! Kanske kan ni hjälpa mig. Jag är i princip en nybörjare med EB (har United Gold annars men vill, på sikt, "byta" till EB Gold).
Har för första gången krediterat två flygningar på ett annat Star Alliance bolag (Singapore Airlines) till mitt EB.

SQs bokningsklass var Q. Enligt SAS hemsida borde Q ge 50 % baspoäng (EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS Men jag fick bara extrapoäng (som motsvarar 50 %), inga baspoäng. Har jag missat något? Eller brukar extrapoäng och baspoäng trilla in vid olika tidpunkter?

Tack på förhand för hjälpen.

Har för första gången krediterat två flygningar på ett annat Star Alliance bolag (Singapore Airlines) till mitt EB.

SQs bokningsklass var Q. Enligt SAS hemsida borde Q ge 50 % baspoäng (EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS Men jag fick bara extrapoäng (som motsvarar 50 %), inga baspoäng. Har jag missat något? Eller brukar extrapoäng och baspoäng trilla in vid olika tidpunkter?

SAS har nyss bytt plattform för Eurobonus systemet och har lite olika buggar i systemet. Vad jag har förstått är en av buggarna att baspoäng redovisas som extra poäng.

Toppen