Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Läser lite angående intjäning av poäng hos SAS om man har Amex. Om jag exempelvis överför 10000kr till ett bettingföretag - är detta då bonusgrundande?

Det hjälper tyvärr inte.
Vi måste veta bokningsklassen av "operating carrier" för att kunna ge dig korrekt svar.

Vilket flygbolags flightnummer? Börjar flightnumret med "TG" eller med "SK"?
Står det inget om bokningsklass, t ex Q, V eller W i bokningsbekräftelsen?

Ni som kan lite mer. Stämmer det att när man söker en resa via SAS appen får man alltid besked om Eurobonus intjäning jämfört med hemsidan som bara visar när man flyger 100% SAS

Läser lite angående intjäning av poäng hos SAS om man har Amex. Om jag exempelvis överför 10000kr till ett bettingföretag - är detta då bonusgrundande?
Ja, det är vanligtvis bonusgrundande såtillvida att du får extrapoäng som du kan använda till resor. Men de poängen räknas inte som baspoäng, dvs de räknas inte till de poängen som ger dig status.

Ni som kan lite mer. Stämmer det att när man söker en resa via SAS appen får man alltid besked om Eurobonus intjäning jämfört med hemsidan som bara visar när man flyger 100% SAS
Man får upp en siffra i appen med hur många poäng man ska tjäna men den stämmer inte. Jag sökte just på en resa med byte i USA för att kolla och appen påstår att poängintjäningen är 5320 poäng för mig som är EBD. Bara de två long haul flighterna ger 7500 poäng + EBD-bonus.
Så titta hellre här för intjäning med SAS: SAS points charts - SAS
Och här för intjäning med andra bolag: Tjäna poäng - SAS

Det hjälper tyvärr inte.
Vi måste veta bokningsklassen av "operating carrier" för att kunna ge dig korrekt svar.

Vilket flygbolags flightnummer? Börjar flightnumret med "TG" eller med "SK"?
Står det inget om bokningsklass, t ex Q, V eller W i bokningsbekräftelsen?

Säger "MK1YNO4" och "WK1YNO4" nånting?

MK1YNO4 - TG955
WK1YNO4 - TG954
Då får du 100% av flugna miles som poäng från TG955 och 0% poäng från TG954.

Man får runda upp närmast 100-tal när man räknar poäng till SAS EuroBonus.
T ex om din flights flygavstånd är 5. 392 miles, du får 5.400 poäng ifall din bokningsklass ger 100% poäng.

Great Circle Mapper

EuroBonus partners - Thai Airways Intl. - SAS

Förresten, det ser ut som du har köpt en biljett som har ett års giltighet.
Ifall du reser tillbaka från Bangkok t ex inom en månad från avresedatumet, tror jag att du skulle kunna få billigare priset.

Då får du 100% av flugna miles som poäng från TG955 och 0% poäng från TG954.

Man får runda upp närmast 100-tal när man räknar poäng till SAS EuroBonus.
T ex om din flights flygavstånd är 5. 392 miles, du får 5.400 poäng ifall din bokningsklass ger 100% poäng.

Great Circle Mapper

EuroBonus partners - Thai Airways Intl. - SAS

Tack för hjälpen! Är det bas eller extrapoäng?(Edit: Läste i din länk att det var statusgrundande poäng) Antar att de flighterna inte är statusgrundande i antalet legs?

Toppen