Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Jag har läst första sidan men jag frågar ändå om det ens är rimligt att jag får några poäng över huvud taget vid denna bokning.
Skall på konferensresa med jobbet där vi är ett större gäng som skall åka så jag bokade via resebyrå där routing är ARN-FRA-SEA-FRA-ARN och de har såklart bokat codeshare via UA och vi kommer flyga med LH-metall. Är det rimligt att jag då får några eurobonuspoäng över huvud taget?

Vet inte om jag svarar på din fråga, men 10 apr flög jag Seattle -> Chicago med UA 0278 (H Economy Discounted) och fick 1 800 baspoäng.

Jag tror inte Lufthansa har några publicerade fares som inte ger åtminstone några poäng? Räkna med minimum 125+1300+1300+125 poäng (om ni flyger ekonomiklass). Allt utöver det är en bonus. Men som nämnts ovan det kan gå fel också i mappningen från UA codeshare till LH flygnummer. Men hoppas det blir en trevlig resa!

Ska åka SAS963 (ARN-HKG) och sedan Cathay Pacific 139 (HKG-SYD). Bokade via SAS.se och trodde att Cathay Pacific (CP) var med i Star Alliance, enligt CP-hemsidan tillhör Cathay Pacific "One World". Jag antar att man inte får några Eurobonus poäng för sträckan med Cathay Pacific? Ska man i så fall registrera EuroBonus på SAS sträckan och sedan One World på stäckan med Cathay Pacific?

Ska åka SAS963 (ARN-HKG) och sedan Cathay Pacific 139 (HKG-SYD). Bokade via SAS.se och trodde att Cathay Pacific (CP) var med i Star Alliance, enligt CP-hemsidan tillhör Cathay Pacific "One World". Jag antar att man inte får några Eurobonus poäng för sträckan med Cathay Pacific? Ska man i så fall registrera EuroBonus på SAS sträckan och sedan One World på stäckan med Cathay Pacific?
Det stämmer bra, Cathay Pacific förkortas dock inte CP, om det ska förkortas är det (C X) som gäller.
SAS krediterar du till eurobonus och Cathay Pacific till valfritt program inom one world.

Last edited:
Tyvärr är det så att det är olika allianser. För kännedom förkortas Cathay Pacific som C-X. Regga SAS på Star Alliance och CX på OneWorld.

Last edited:
Toppen