Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Jag fick en gratis uppgradering ORD-ARN SK946 från SAS Go till business (C - står 'Cc' på BP). Även handskrivet IRR på biljetten, fick höra att det innebar irregular operational upgrade.

Kommer jag få poäng för det trots att jag inte betalat och att det var "IRR"?

Jag fick en gratis uppgradering ORD-ARN SK946 från SAS Go till business (C - står 'Cc' på BP). Även handskrivet IRR på biljetten, fick höra att det innebar irregular operational upgrade.

Nej. Inte heller vid uppgradering med egna poäng på flygplatsen. Däremot vid betald uppgradering i förväg med Optiontown.

Normalt skall du inte få poäng för uppgraderad klass vid en opup, men när det står så där på boardingkortet vete tusan, dom kan ha ändrat bokningsklassen i biljetten....

Normalt skall du inte få poäng för uppgraderad klass vid en opup, men när det står så där på boardingkortet vete tusan, dom kan ha ändrat bokningsklassen i biljetten....

Det som räknas är vad som står i bokningen. Jag kan tänka mig att de trycker ut diverse konstiga boardingkort för att lösa saker NU, men om de inte ändrat i bokningen så lär det bli poäng för ursprungsklassen.

Kolla på checkmytrip vad det står för bokningsklass där...

Business (C, D, J) Economy (Y, G, S, B, M, K, L, V, H, U) Low Economy (Q, T, W, E, O)
Minimum 1 200 Minimum 600 Minimum 150

Min 150 = 25%?

Något dum fråga som jag väl borde lista ut själv...

Vad tjänar man på MH-stock, CX-codeshare, CA-operated bokningsklass Q?

Har listat ut att denna i alla fall inte går att kreditera BAEC.

Vad jag tror är att det ger 50% intjäning, men vetefan hur OW-stock påverkar.

Toppen