Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Det borde det väl i princip vara. Vet dock inte om du på något sätt kan få en light-biljett och i så fall ger den väl färre poäng? Skulle inte tro att Lufthansa ger O-klass på SAS (för då får du bara 100p). Men vem vet du kanske får en av de högre klasserna på SAS och då får du 1000p.

Kortfattat: du får nog se hur många poäng det blir :)
Just det, kan ju bli högre med. Skall bli intressant. Återkommer om 6 månader.

Hej.
Jag försöker klura ut hur många EB poäng mina svärföräldrar kommer tjäna på sin resa med Thai i business till Aukland. Enl SAS hemsida och fliken tjäna poäng med Thai står det 200%. Enl Great Circle är det 22600 miles T/R. Detta skulle ju bli ca 45000 poäng och känns alldeles för mycket.

Hej.
Jag försöker klura ut hur många EB poäng mina svärföräldrar kommer tjäna på sin resa med Thai i business till Aukland. Enl SAS hemsida och fliken tjäna poäng med Thai står det 200%. Enl Great Circle är det 22600 miles T/R. Detta skulle ju bli ca 45000 poäng och känns alldeles för mycket.

Räknade lite löst och tycker det verkar stämma ganska bra :)
Men kom ihåg att ARN-BKK och BKK-AKL räknas som separata segment gällandes miles och inte som en total sträcka ARN-AKL.

Hej.
Förutsatt att det är Thai flyg med Thai flygnummer så stämmer nog ca 45k ganska bra.

Jag har (av olika skäl men nu är det som det är) en biljett bokad hos Austrian Airlines men där hemresan sker med LH-flightnr men operating airline är Singapore Airlines. Flyget går SIN-FRA och sen FRA-ARN med LH. Bokningsklass är Z.

Är det ett hyfsat säkert antagande att jag får minst 150% mellan SIN-FRA (Z med LH är 150% men med SQ är Z 200% och lägsta i business hos SQ är 150%)?

Någon som vet ungefär hur många poäng man får med LH Got-Fra-Jnb-Cpt Tor i business dit resp First hem. Skulle vara jättetacksam om någon kan räkna ut detta.

Toppen