Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Jag förstår, med 4-siffrigt flygnummer, att jag har råkat ut för codeshare
Det var inte codeshare, bara dålig intjäning över lag.

Detta är inte codeshare, finns inget som säger att 4-siffriga flygnummer är codeshare, det är direkt felaktigt. Både sas och Lufthansa har 4-siffriga flightnummer.
Codeshare är när du flyger ett flygplan från Lufthansa med flightnummer är SK3456 eller liknande.

Man kan väl säga såhär: codeshare flighter har aldrig nummer under 1000 medan icke codeshare oftast (men inte alltid) är under 1000. Om man har ett flightnummer över 1000 ska varningsklockor ringa i huvudet och man ska dubbelkolla saker och ting.

Man kan väl säga såhär: codeshare flighter har aldrig nummer under 1000 medan icke codeshare oftast (men inte alltid) är under 1000. Om man har ett flightnummer över 1000 ska varningsklockor ringa i huvudet och man ska dubbelkolla saker och ting.
All sas codeshare ligger mellan 3000-3999 och 8000-8999. För lufthansa är det mer utbrett 1400-1899, 2384-2629, 2740-2979, 6000-6999, 9000-9919.

Det stämmer dock mig veterligen att codeshare "alltid" är 4-siffrigt (finns säkert något undantag). Flightnummer LH0407 är dock inte fyrsiffrigt utan bara 3-siffrigt, nog det som skapade förvirringen i inlägget som startade denna diskussion. Vi borde kanske ha en lista över vilka spann som finns för codeshare på de mest vanligt förekommande flygbolagen.

All sas codeshare ligger mellan 3000-3999 och 8000-8999. För lufthansa är det mer utbrett 1400-1899, 2384-2629, 2740-2979, 6000-6999, 9000-9919.

Det stämmer dock mig veterligen att codeshare "alltid" är 4-siffrigt (finns säkert något undantag). Flightnummer LH0407 är dock inte fyrsiffrigt utan bara 3-siffrigt, nog det som skapade förvirringen i inlägget som startade denna diskussion. Vi borde kanske ha en lista över vilka spann som finns för codeshare på de mest vanligt förekommande flygbolagen.

Vilken detaljerad info, tack!

Jag har flugit med Japan Airlines JL437 flight mellan Nagoya och Paris som jag bokade som AF295 med mina Flying Blue miles.

Japan Airlines skrev:
Nagoya-Paris code share flight outline

1. Inaugural date: Tuesday, July 1 1997 (ex Paris)

2. Schedule

NAGOYA-PARIS Wednesday and Sunday - JL 437/AF297

Depart Nagoya

12:20

Arrive Paris Charles de Gaulle 2

18:10

PARIS-NAGOYA Tuesday and Saturday - JL 438/AF298

Depart Paris Charles de Gaulle 2

15:25

Arrive Nagoya

10:35 (following day)

Aircraft:Air France Airbus A340-300s: 250 seats (First class 6, business class 42, economy class 202)

JAL seats: 123 seats (business 21, economy 102)

Route distance: Nagoya-Paris: 10,432 kilometers/6,520 miles
###
Press Release19970310

Den här flighten var en riktig codeshare.
I början flygs denna flight av Air France med deras Airbus A340 och JAL köpte 123 platser av 250 stolar på varje flight.
Jag kommer inte ihåg från vilket år men senare flygs den flighten av JAL med deras Boeing 777. (vilket jag flög med)

日本航空、「ワンワールド・デザイン機」をセントレアにも就航 | 旅行業界 最新情報 トラベルビジョン
Flight review: Japan Airlines (JL) Nagoya to Paris in Business Class – Culture, food and travel blog

Hejsan
Ska resa idag till Wien
Göteborg - Köpenhamn sas plus j klass
Köpenhamn - wien austrian z klass

Denna resan är bokad på sas hemsida o är en genomgående biljett . I mejlet står det J Klass på resan köpenhamn- wien men på boarding kortet står det z klass. Kollade på sas hemsida på intjäning austrian J klass ger 300 200% o Z klass ger 300 150% . Är det nån som varit med om detta ? Får la se hur mycket poäng som kommer in o även försöka räkna ut J klass / Z klass

Hejsan
Ska resa idag till Wien
Göteborg - Köpenhamn sas plus j klass
Köpenhamn - wien austrian z klass

Denna resan är bokad på sas hemsida o är en genomgående biljett . I mejlet står det J Klass på resan köpenhamn- wien men på boarding kortet står det z klass. Kollade på sas hemsida på intjäning austrian J klass ger 300 200% o Z klass ger 300 150% . Är det nån som varit med om detta ? Får la se hur mycket poäng som kommer in o även försöka räkna ut J klass / Z klass
På boardingkortet brukar vanligtvis stå kabinklass, inte bokningsklass. Är du säker på att det är bokningsklassen som är angiven?

I mailet står det bokningsklass J o när jag går in på sas hemsida under min bokning står det bokningsklass Z . På boarding kortet som du säger står det C Z
Har du SAS eller Austrian flightnummer? Om det är Austrian flight nummer lär du få enligt Z hos dom. Är det SAS flight nummer så kan det väl bli allt mellan 100-200%.

Har du SAS eller Austrian flightnummer? Om det är Austrian flight nummer lär du få enligt Z hos dom. Är det SAS flight nummer så kan det väl bli allt mellan 100-200%.
Är OS så austrian flight nr oki då har jag lärt mig nåt nytt! Tack för infon ! men konstigt att det är j klass i mejlet o på sas hemsida Z klass

Toppen