Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

CoooC

Medlem
Tack allesammans. Lyckades till slut få genom First med ANA från London imorgon för halva familjen och andra halvan får sitta några rader bakom. Alltid mycket enklare att ställa ”krav” när man vet vad man har rätt att kräva. Då kan man vara saklig och trevlig med självsäker ton.

6 timmar i London. Någon som vet om alla 4 kommer in på Singapore F-loungen eller om vi måste dela upp oss? Vad rekommenderas i övrigt?
Kan någon förklara varför jag fått 18900 poäng för First LHR-HND med ANA? Jag får det till 6000 miles *250% =15000 poäng.
 

Doctor-X

Medlem
Sorry men min följdfråga är varför mitt resesällskap bara fått 9450 p i Business. Bokningsklass P borde ge 250% och således 15000p även där? Eller är det något jag fått om bakfoten?
Jag kan inte svara på varför ni fått x antal poäng utifrån vad tabellen säger, men om jag inte miss minner var detta från början en poängbokning med LH (men pga inställt plan ombokade till reveune biljetter med ANA)? Hade för allt i världen inte öppnat denna "pandoras ask" med följdfrågor till ANA eller LH om att ni inte fått rätt antal poäng, risken är betydande eftersom ni skulle rest i I och O klass att man drar tillbaka alla poäng.
 

CoooC

Medlem
Jag kan inte svara på varför ni fått x antal poäng utifrån vad tabellen säger, men om jag inte miss minner var detta från början en poängbokning med LH (men pga inställt plan ombokade till reveune biljetter med ANA)? Hade för allt i världen inte öppnat denna "pandoras ask" med följdfrågor till ANA eller LH om att ni inte fått rätt antal poäng, risken är betydande eftersom ni skulle rest i I och O klass att man drar tillbaka alla poäng.

Självklart kommer jag inte att ringa SAS/ANA/LH angående detta. Är inte småsint och hade accepterat 0 poäng också. Anledningen att jag ställde frågan var att jag trodde mig veta hur man räknar ut antalet baspoäng man får krediterat till EB baserat på flygbolag, bokningsklass och antalet miles men började tvivla på mig själv. Tänkte mest om någon kanske har bättre koll än jag själv och kan upplysa mig om varför det blir ett visst antal poäng.
 
Last edited:

CoooC

Medlem
Toppen