I år kan bli det första året jag minns där jag själv bränner av mera miles/poäng på mig själv än vad jag tjänar in. Har inte varit under 350k Avios på fem år..
BAEC Avios: 254,582 Avios efter uttag av 125k + 2 x 50k + 2 x 24k under perioden februari till april
Miles & More: 133,021 efter uttag av 67k i februari
SAS EuroBonus: 40k med 10k + 10k efter helgen på g..
Hilton Honors: 625,830 efter uttag på 100k + 80k i januari
Hilton H är enklast.. Dessa ligger för en framtidig resa till någon lyxresort på typ Maldiverna där det kostar $500+ per natt, eller spontana nätter på t.ex. Hilton Miami Bentley när dom vill ha $1,399 per natt.
BA eller M&M kommer gå åt en del när min bror, far och jag skall på äventyr under hösten. Tanken är att använda 2-for-1 och sedan köpa en C eller F biljett i mitt namn. Avios kommer nog fyllas på med några Boosters till hösten, och sen hoppas jag hinna med en LH/LX F resa någon gång under hösten också.
EB kommer bara ligga och byggas upp. Har numera AMEX, men avvaktar om jag skall gå för 2-for-1 under året eller inte. I så fall blir det sent på året. Nu som man har både EB Amex, BA Visa och M&M Amex skall jag fundera på min strategi framöver.